Poetsen

Lees meer
11-08-2023 14:29 #204148 door Marjan Knippenberg
Poetsen is gemaakt door Marjan Knippenberg
Beste forumleden. Hopelijk past mijn vraag in deze categorie, ik wist niet goed waar ik hem anders kwijt moest.

Hebben jullie tips over het wassen van de Volvo (Amazon)? Welke middelen gebruiken jullie voor welke onderdelen aan de buitenkant? En welke voor de binnenkant (dashboard, stoelen, etc)? Ben als de dood dat ik niet het juiste gebruik en vlekken maak of iets dergelijks. En moet ik iets speciaals hebben of kan ik spul gebruiken dat je overal kan krijgen?

Amazon '68

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2023 20:14 - 11-08-2023 20:16 #204152 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Poetsen
Producten op basis van carnaubawax zonder schuurmiddelen gebruiken, zowel voor lak als voor chroom.
Een auto die goed in de wax staat, wordt vanzelf schoon in een regenbui.
Chroompolish vermijden als de chroom nog niet helemaal dood is, deze bevat schadelijke en onnodige schuurmiddelen voor het chroom.
Plastic van interieur kan je reinigen met Jif en spoelen met water (als het heel erg smerig is. Daarna met een kleurloos kunststofonderhoudsmiddel opwrijven.
Voor de buitenkant van de ruiten gebruik ik RainX

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2023 01:27 #204160 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Poetsen
Ik gebruik synthetis wax protectant van 3M, voor bekleding schoon te maken gebruik ik VS1 protection en om de rvs atrippen weer op groomkleur te brengen gebruik ik shopee.ph/Buffing-Soap-Large-(800g)-for-...366669394.7572895991 en dat doe ik dan met een slijptol waar een schijf op die van stof is.
Voor RVS moet je wel het RVS van de auto halen.
Maar eens RVS gepoetst blijft het lang mooi.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.