Water onder de motorkap

Lees meer
28-07-2023 11:06 #203955 door K Scheer (GAST)
Water onder de motorkap is gemaakt door K Scheer (GAST)
Beste Volvo rijders,

Ik weet al langer dat er ergens water door mijn Volvo heen loopt voor bij de gril en motorkap. Vandaag deed ik de motorkap open en zag een best aardig laagje regenwater liggen!
Iemand enig idee wat de oorzaak is? En hebben meer mensen dit ooit is gehad? En hoe kan ik dit fixen? Mijn Amazon staat veelal buiten dus ik wil dit zo snel mogelijk oplossen.
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2023 11:36 #203960 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Water onder de motorkap
Op die plaats is het normaal , immers het staat in open verbinding met de buitenlucht via de grill, en tussen de motorkap en spatborden,  dan is het logisch dat er water ligt.
De fabriek heeft er al rekening mee gehouden, door in het midden en laagste punt van het front een opening te maken, zodat overtollig water weg kan.
Het is wel zaak dat deze opening open is, controleer dat.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2023 12:02 #203961 door K Scheer (GAST)
Beantwoord door K Scheer (GAST) in topic Water onder de motorkap
Hmm oké, klinkt logisch inderdaad. Ik schrok wel van de hoeveelheid water, en dat het bij mij dus niet weg loopt.
Ik zal eens kijken naar deze opening. Stel ik kan hem niet vinden, waar zit deze precies?

En is regenwater op deze plek erg voor de carrosserie? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2023 18:27 - 30-07-2023 18:46 #204002 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Water onder de motorkap
Kijk onder de auto naar het midden van het front direct achter de voorbumper. Daar hoort een kleine uitsparing te zitten in de twee over de hele breedte van de aan elkaar gelaste delen van het front. Deze opening zit vaak verstopt. Bij hevige regenval kan er wel een paar liter water in het front blijven staan. Met bijvoorbeeld een kleine schroevendraaier kun je het vuil van onder af wegprikken. Het water loopt er dan uit! Om herhaling te voorkomen ,moet je daarna van bovenaf het vuil ,dat zich in de rand bevindt ,weghalen. En ja, als daar water in blijft staan ,zal er over de gehele breedte roestvorming ontstaan. Ik raad je vooral aan , om tijdens het doorprikken een zodanige houding aan te nemen, dat jouw hoofd zich niet direct onder de opening bevindt.

succes toegewenst ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2023 18:14 - 05-08-2023 18:27 #204081 door K Scheer (GAST)
Beantwoord door K Scheer (GAST) in topic Water onder de motorkap
En waar kan ik dat gat vanaf boven zien? Er zit weer een laag water in helaas!

*Gevonden, zat inderdaad zand en dergelijke voor, water liep perfect weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2023 20:48 #204083 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Water onder de motorkap
Gelukkig !

groet, Niek de Boer.


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.