Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi

Lees meer
08-07-2023 11:43 #203735 door Ruud van Asma
Goedemorgen,
is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik de strip met rubber van de achter ramen van een amazon combi terug moet plaatsen?
   
alvast bedankt 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2023 13:18 - 12-07-2023 19:48 #203737 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi
Op het portier zie je die drie clips, zorg dat die weer netjes zijn (ev. zijn ze verkrijgbaar bij het VKO) dan kun je de strip erachter haken en voorzichtig naar binnen duwen, dan de pootjes van de clip er onder duwen met iets van hout of plastic. Kijk ook bij documentatie Amazon 122 body_E

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2023 14:11 #203738 door Ruud van Asma
Beantwoord door Ruud van Asma in topic Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi
Hallo Ed,
Bedankt voor deze informatie!
Nog een vraag: moet het rubber van het vaste raampje over de strip en zo ja, hoe doe je dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2023 14:56 #203740 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi
Volgens mij zit die er op gelijmd en moet je doen voor je strip monteert. O ja, bescherm de verf van je deurrand ter plaatse met wat tape
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2023 16:01 #203741 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi
Als ik mij niet vergis moet de horizontale strip op deur voordat het vaste raampje geplaatst wordt:
- eerst buitenrand van de horizontale strip over de haakjes en dan de strip over de opstaande rand van de deur haken
- en dan pas het vaste raampje met rubber plaatsen, rubber over de horizontale strip
- daarna de verticale chroomstrip die het raampje op de plek houdt plaatsen.
Met al geplaatst raampje en verticale chroomstrip lukt het naar mijn weten niet de horizontale chroomstrip over de deurrand te haken.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2023 19:48 - 08-07-2023 19:50 #203743 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi
Hoi Ruud,

Wanneer ik de horizontale strip  ( ik noem dat het vensterbankje ) moet plaatsen ,haal ik altijd alles weg, zelfs de deurgreep ,die aan de buitenkant zit. Vervolgens plaats ik de drie clips . Let op, dat je ze niet verkeerd om in de houders plaatst ,want dan zou je later de lak beschadigen.Plaats dan het vensterbankje door te zorgen, dat de pootjes van de clips allemaal achter de rand van het vensterbankje zitten .Dan het vensterbankje iets schuin houden en op zijn plaats brengen door hem over de rand van het portier duwen .Je voelt dan ,dat je gebruik maakt van de veerwerking van clips. 

succes, vriendelijke groet ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2023 19:34 #203782 door Ruud van Asma
Beantwoord door Ruud van Asma in topic Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi
Dankjewel voor de reactie!
Groet, Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
12-07-2023 20:26 #203786 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Terugplaatsen strip met rubber achterraam amazon combi
Dit alles staat mooi beschreven in de Volvo Green Book / werkplaatshandleiding, ongetwijfeld ergens te vinden in de documentatie op deze site of  hier op de Volvo-Academy

Daar vind je onder andere de volgende illustraties:

 

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.