gedeelde achterklep Amazon Kombi?

Lees meer
22-05-2023 19:44 #203251 door Rudi Dortangs
gedeelde achterklep Amazon Kombi? is gemaakt door Rudi Dortangs
Hallo,
daar ik tot nu toe geen auto gereden heb met een gedeelde achterklep (boven en onder) een paar vragen hiertoe:
wat zijn de voordelen / nadelen van de gedeelde achterklep van de Amazon Kombi t.o.v. een achterklep als geheel zoals bijvoorbeeld bij de 145? Er moet toch een reden ervoor zijn dat men eerder ervoor koos en later weer ervan af zag. Wat ik bedacht heb:
Voordeel: men kan de laadvloer verlengen daar de onderklep open op dezelfde hoogte als de laadvloer hangt, maar dat is alleen interessant als men lange dunne dingen transporteren wil, deze buigen dan niet zo door zoals bij het uit de laadvloer steken.
Nadeel: bij de 145 maak je de klep open en men kan iets meteen op de laadvloer zetten, bij de Amazon Kombi moet je het over het onderste klepdeel heen zetten, dat lijkt mij moeizaam: heeft iemand al eens een achterklep in een geheel voor een Amazon Kombi gezien/gemaakt?
Zover mij bekend is het openen van het bovenste deel van de achterklep van een Amazon Kombi alleen mogelijk indien men ook de onderklep uit de vergrendeling haalt: heeft iemand al eens een oplossing gezien/gemaakt waarmee men alleen de bovenklep opend?
groeten,
Rudi
 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2023 20:12 #203253 door Zon
Beantwoord door Zon in topic gedeelde achterklep Amazon Kombi?
In theorie steekt er ook wat minder uit, bij een gedeelde klep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2023 20:45 #203254 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic gedeelde achterklep Amazon Kombi?
Ik rijd al 35 jaar met een combi rond. Eigenlijk nooit nadelen ondervonden van deze constructie. 
Wij gebruiken de onderklep ook vaak als zitbank om bijvoorbeeld de wandelschoenen aan te trekken. 
Van binnen uit kun je de bovenklep openen zonder de onderklep te openen.
Dus als je een zware trekmagneet inbouwt in combinatie met een centrale afstandsbediening,  dan zou je de bovenklep kunnen openen zonder de onderklep te openen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2023 12:17 #203264 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic gedeelde achterklep Amazon Kombi?
Al dank voor deze reacties.
Dat alleen de bovenklep van binnen open kan was mij bekend, maar ik vind het vreemd dat van buiten steeds ook de onderklep open moet.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.