vervangen rubber achteruit Amazon 2 deurs

Lees meer
28-04-2023 16:36 #202973 door Erik van Dommelen
vervangen rubber achteruit Amazon 2 deurs is gemaakt door Erik van Dommelen
Beste leden, 
hoe krijg ik het rubber van de achterruit weer terug op z'n plaats?
zie onderstaande foto's

alvast bedankt voor je reactie

gr Erik van Dommelen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2023 00:46 - 29-04-2023 09:34 #202975 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic vervangen rubber achteruit Amazon 2 deurs
Leg een koord in de rand van het rubber van het uitklapraampje. De beide uiteinden van het koord laten overlappen op het rechte stuk onder en beide uiteinden er uit laten steken. Dan het rubber in de auto tegen de BINNENkant van de ijzeren rand houden. Eventueel aan de binnenkant van de auto  een helper het rubber  op zijn plaats laten houden . De uiteinden van het koord naar buiten laten steken.Vervolgens de rand van het rubber met behulp van het koord aan de uiteinden van het koord van BINNEN NAAR BUITEN trekken .Het rubber komt dan om de ijzeren rand te zitten. Voorzichtig bij de scherpe hoek en de zogenaamde oortjes: opletten ,dat het rubber daar niet scheurt. Het helpt ,wanneer je het rubber op die plaatsen wat vettig maakt. Het gaat dus anders dan  bij het gewone voor-en achterruitrubber .Want daarbij trek je het rubber met ruit er van buiten naar binnen in. Als het rubber goed zit ,de ruit vanaf de buitenkant plaatsen.Pas op ,dat hierbij de vier kleine kruiskopboutjes niet in de B-zuil vallen! Let ook op, dat de loshangende sluiting de lak niet beschadigt.


Succes! Groet, Niek de Boer.



 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2023 15:17 #202987 door Erik van Dommelen
Beantwoord door Erik van Dommelen in topic vervangen rubber achteruit Amazon 2 deurs
beste Niek,

hartstikke bedankt voor het advies. ik ga het rubber terugzetten als de verf droog is.
ik houd je op de hoogte.

groeten Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2023 10:01 #203001 door Erik van Dommelen
Beantwoord door Erik van Dommelen in topic vervangen rubber achteruit Amazon 2 deurs
Beste Niek,

het is gelukt, het rubber zit erin. Het insmeren in de hoeken is een goede tip. Je hebt wel heel wt kracht nodig om de laatste rechthoek uiteindelijk
op z'n plaats te kunnen zetten. Ik heb uiteindelijk een waslijndraad gebruikt omdat deze sterk, glad en niet te dik is.

nogmaals bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.