Imperiaal Amazon combi
- Sjoerd Dijkstra
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-03-2023 09:31 #202648
door Sjoerd Dijkstra
Imperiaal Amazon combi is gemaakt door Sjoerd Dijkstra
Zijn er versies die je kunt “klemmen” of zijn deze altijd bevestigd met bouten ( dus gaten door het dak)?
Bedoeling is een imperiaal die makkelijk is te monteren en demonteren.
Bedoeling is een imperiaal die makkelijk is te monteren en demonteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2023 09:38 #202649
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Imperiaal Amazon combi
- Sjoerd Dijkstra
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-03-2023 09:38 #202650
door Sjoerd Dijkstra
Beantwoord door Sjoerd Dijkstra in topic Imperiaal Amazon combi
Mbt. mijn bericht hierboven: zijn er universele klemmen waarmee ik zelf een imperiaal kan fabriceren?
- Sjoerd Dijkstra
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-03-2023 18:13 #202657
door Sjoerd Dijkstra
Beantwoord door Sjoerd Dijkstra in topic Imperiaal Amazon combi
Die imperiaals zien er mooi uit trouwens.
De imperiaal die ik voor ogen heb is een stuk groter, voor een specifiek doel dus het wordt een eigen fabrikaat.
De imperiaal die ik voor ogen heb is een stuk groter, voor een specifiek doel dus het wordt een eigen fabrikaat.
01-04-2023 09:59 #202681
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Imperiaal Amazon combi
Als je zelf wat wilt maken, dan is een universele dakdrager voor auto’s met goot wellicht een handig startpunt.
Of een origineel roofrack modificeren, maar dan is de start investering wat hoger.
Of een origineel roofrack modificeren, maar dan is de start investering wat hoger.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Bart van Zweeden
-
- Nieuw lid
-
- Enthousiast sleutelaar
Minder
Meer
22-07-2026 21:29 #1481387
door Bart van Zweeden
Beantwoord door Bart van Zweeden in topic Imperiaal Amazon combi
Wil me nergens mee bemoeien:
Ik laste zelf mnijn eigen imperiaal voor een Land Rover Discovery -II.
vierkant buisstaal bij de smit halen: slimme oplossing bedenken voor demontage en hoe aan de goot te bevestigen.
Kosten ca 200€. Je moet wel een beetje lassen.
Toen gespoten. Paar van die draadframes van de Gamma op de dwarsligers gemonteerd. Perfect.
Later verkocht aan een Land Rover die m graag wilde hebben voor een Afrikatocht. Sure!
Ik laste zelf mnijn eigen imperiaal voor een Land Rover Discovery -II.
vierkant buisstaal bij de smit halen: slimme oplossing bedenken voor demontage en hoe aan de goot te bevestigen.
Kosten ca 200€. Je moet wel een beetje lassen.
Toen gespoten. Paar van die draadframes van de Gamma op de dwarsligers gemonteerd. Perfect.
Later verkocht aan een Land Rover die m graag wilde hebben voor een Afrikatocht. Sure!
23-07-2026 15:09 #1481391
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Imperiaal Amazon combi
Ha, ha, Bart, elke bijdrage is goed hoor, dat is niet je ergens mee bemoeien!
Heb je ook een Volvo of andere klassieker?
Heb je ook een Volvo of andere klassieker?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- Bart van Zweeden
-
- Nieuw lid
-
- Enthousiast sleutelaar
Minder
Meer
23-07-2026 20:56 #1481393
door Bart van Zweeden
Beantwoord door Bart van Zweeden in topic Imperiaal Amazon combi
Nee nog niet Tom.
Ik zit nog te wikken en wegen en weet t niet zo goed. Ik lees me nu enorm in, in wat ik kan vinden aan materiaal.
Heb van een clublid van jullie een stapeltje servicemanuals overgenomen over de Amazon. Die heeft wel mijn voorkeur: ik vind m schitterend,
Ik zou graag een wagen hebben die ik niet helemaal vanaf de grond af aan hoef op te bouwen maar eentje die een goeie spuitbert kan gebruiken.
Veel motoren gespoten in het verleden. Kan oko een pietsie lassen, maar min rug conditie staat t niet toe hele motorblokken eruit te hijsen.
Ik heb dus wel wat ideeen wat ik met zo'n wagen wil. Geen diepgaande restauratie (ik hoef niet elke schroef uit de jaren 60 weer te herstellen) maar
ik mik meer op een update: nieuwe kleur, opknapbeurt voor de engineruimte (vind veel motorruimten erg rommelig ogen) en mss wel een langzame wijzigging voor de kabelboom. Ik lees nogal wat storingen hier op het forum. Enfin: uk heb wat ideetjes. Mss moet ik de beurs maar eens bezoeken in September. Zoiets dus.
Leuk dat je het vraagt: ik krijg niet zoveel response.
Ik zit nog te wikken en wegen en weet t niet zo goed. Ik lees me nu enorm in, in wat ik kan vinden aan materiaal.
Heb van een clublid van jullie een stapeltje servicemanuals overgenomen over de Amazon. Die heeft wel mijn voorkeur: ik vind m schitterend,
Ik zou graag een wagen hebben die ik niet helemaal vanaf de grond af aan hoef op te bouwen maar eentje die een goeie spuitbert kan gebruiken.
Veel motoren gespoten in het verleden. Kan oko een pietsie lassen, maar min rug conditie staat t niet toe hele motorblokken eruit te hijsen.
Ik heb dus wel wat ideeen wat ik met zo'n wagen wil. Geen diepgaande restauratie (ik hoef niet elke schroef uit de jaren 60 weer te herstellen) maar
ik mik meer op een update: nieuwe kleur, opknapbeurt voor de engineruimte (vind veel motorruimten erg rommelig ogen) en mss wel een langzame wijzigging voor de kabelboom. Ik lees nogal wat storingen hier op het forum. Enfin: uk heb wat ideetjes. Mss moet ik de beurs maar eens bezoeken in September. Zoiets dus.
Leuk dat je het vraagt: ik krijg niet zoveel response.
25-07-2026 16:40 #1481405
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Imperiaal Amazon combi
Met een beetje zoeken kun je nog wel een Amazon vinden die aan je eisen voldoet denk ik. Op de beurs is een goed idee, ik ben van plan ook te komen, we kunnen altijd even kennismaken. Maar de auto's die op de beursvloer worden aangeboden zijn over het algemeen in de hogere prijsklasse.
Er wordt hier ook nog wel eens iets aangeboden in de rubriek Volvo AUTO te koop aangeboden.
Als je iets vindt, kun je hier een TC lid of een lid bij je in de buurt vragen om mee te gaan kijken, dat voorkomt teleurstellingen.
Als je lid van de VKV wordt, kun je bij alle documentatie hier op de site, en dat is heeeel veel.
Je kunt natuurlijk ook gewoon eens binnenlopen bij een sleuteldag van de club, daar zijn genoeg mensen die van de hoed en de rand weten.
Er wordt hier ook nog wel eens iets aangeboden in de rubriek Volvo AUTO te koop aangeboden.
Als je iets vindt, kun je hier een TC lid of een lid bij je in de buurt vragen om mee te gaan kijken, dat voorkomt teleurstellingen.
Als je lid van de VKV wordt, kun je bij alle documentatie hier op de site, en dat is heeeel veel.
Je kunt natuurlijk ook gewoon eens binnenlopen bij een sleuteldag van de club, daar zijn genoeg mensen die van de hoed en de rand weten.
- Bart van Zweeden
-
- Nieuw lid
-
- Enthousiast sleutelaar
Minder
Meer
26-07-2026 09:15 #1481410
door Bart van Zweeden
Beantwoord door Bart van Zweeden in topic Functie van Zekering Amazon
Ahh! Dank Tom.
Ik denk dat we mekaar wel zien op de beurs, al is dat nog even verder weg van nu.
Ik ben benieuwd.
Ik denk dat we mekaar wel zien op de beurs, al is dat nog even verder weg van nu.
Ik ben benieuwd.