Deurbodem rechtsvoor verrot

Lees meer
20-03-2023 13:46 - 20-03-2023 13:59 #202513 door Hans de De Graaf
Deurbodem rechtsvoor verrot is gemaakt door Hans de De Graaf
Beste medeklussers, tegenvaller bij mijn Amazon 2 deurs. Bij een eerdere restauratie heeft de vorige eigenaar de onderkant bodem rechter deur binnenzijde volgekit met een soort purschuim. Sta nu voor de keuze de verder redelijke deur vervangen of de bodem vernieuwen. Het deurrubber is er zelfs mee vast gekit............zucht. Kwam op de site tegen onderdeelnummer 9020132 deurbodem rechts.

Heb geen ervaring hiermede, wat is wijsheid? Gave nieuwe deur vinden in bij voorkeur de kleur 79, voor een redelijke prijs of deze onderkant eruit slijpen en inlassen ( zoals gezegd geen ervaring mee) De auto moet eerdaags naar de spuiter om in zijn geheel over te laten spuiten. Wil het dak zwart laten spuiten en de rest in de originele kleur 79.

Tips welkom en wie weet iemand in de buurt van Hoorn die mij hierbij behulpzaam kan zijn (het eventueel uitslijpen en inlassen) . Vraag mij dan ook af of je dan wel de aansluiting onderkant deur buitenzijde goed kan realiseren.  Helaas nog geen foto gemaakt van de onderkant deur maar het onderdeelnummer 9020132 deurbodem is precies wat er eventueel vervangen zou moeten worden.

Wie o wie kan mij adviseren dan wel uit de brand helpen.
Groet Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2023 22:16 #202521 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Deurbodem rechtsvoor verrot
Beste Hans,
echt alleen de deurbodem zo rot dat deze nieuw moet en de buitenplaat onderlangs wel nog goed?
Dat lijkt mij vreemd, of heeft iemand de buitenplaat al vervangen? Dat zou ik eerst eens goed bekijken.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2023 23:05 #202523 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Deurbodem rechtsvoor verrot
Beste Rudi,
Er zitten wel enkele plekjes aan de onderkant maar die zijn nog te redden. Het gaat om de afweging en hoe of ik deze weg moet volgen of toch beter een andere deur erin zetten. Heb geen ervaring met het uitslijpen en inlassen vandaar.
Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2023 23:08 #202524 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Deurbodem rechtsvoor verrot
Zou eens aan je spuiter vragen wat het strakmaken en spuiten van een strakke deur versus een zelf gelaste deur is. 
Mijn vermoeden is dat je van puur het prijsverschil in strakmaak uren beter een kant en klare gerestaureerde deur kunt kopen.
Zeker als je geen geroutineerd plaatwerker bent. Komt bij dat de pasvorm van Klokkerholm niet altijd denderend is. Ik weet niet of dat voor deurbodems ook geldt, maar ik zou rekening houden met de nodige inspanningen om zoiets er strak in te krijgen. Maar het kan uiteraard wel! Economische verantwoordheid is dan denk ik een tweede.
Frans Boerkamp in Twello heeft doorgaans mooi spul en ook bij de club staan dacht ik goed gerestaureerde deuren te koop, zie Deur Ama 2D R (gestraald en epoxi) .
Of misschien heeft Wimbo nog een harde deur staan, die houdt opruiming www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/car...0-200-700-900-en-v70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2023 08:52 #202525 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Deurbodem rechtsvoor verrot
Voor mij een “no-brainer”. Zoek een goede nieuwe deur!
Een nieuwe bodem erin lassen is niet de simpelste weg en, zoals reeds gezegd, de pasvorm kan ernstig tegenvallen. Een andere deur is alleen de bouten los- en vastmaken van de scharnieren.
de originele deur restaureren is een job voor iemand met veel ervaring.
succes,
Teun
 

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.