Vervangen cilinders in deur en kofferbak sloten amazon 1970

Lees meer
06-12-2022 22:03 #201154 door Ron de Meij
Om de beide deuren en de kofferbak op en van slot te halen wil ik deze drie vervangen. Ik heb echter maar 1 sleutel die op 1 deurslot past, bestuurderskant. Van de andere sloten heb ik geen sleutel. Hoe kan ik de cilinders uit de sloten krijgen zonder sleutel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2022 23:28 #201155 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vervangen cilinders in deur en kofferbak sloten amazon 1970
Om de cilinders van de portieren te vervangen moet je het slot in de handgreep demonteren, bekleding eraf, raam in de hoogste stand, stangetje demonteren die het knopje bediend en dan de twee schroeven en je hebt de deurgreep in je handen. Origineel heeft de Amazon een sleutel voor beide deursloten en een aparte voor de kofferbak handgreep, ze hebben een nummer en daarmee kun je nog steeds sleutels verkrijgen bij  Volvo.
Kijk eens bij documentatie in het onderdelenboek voor de Amazon B20 en technische aanwijzingen in de Green Manual met tekeningen erbij.
Succes

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frans Boeijen
  • Frans Boeijen's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Lees meer
08-12-2022 13:55 #201180 door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic Vervangen cilinders in deur en kofferbak sloten amazon 1970
Hoi Ron, dit is een leuk klusje en goed te doen. Wel goed opletten hoe eea in elkaar zit. Maak evt foto's voordat je het slot uit elkaar haalt. Bij het VKO hebben ze setjes met 3 sloten zodat je met 1 sleutel alles kan openen/sluiten.
Veel succes!

__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2022 22:10 #201188 door Ron de Meij
Het slot in het kofferdeksel is weer gangbaar met de zelfde sleutel als voor de bestuurdeurs deur. Ging vlot. Nu nog het rechter portier, wellicht ook met dezelfde sleutel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.