- Berichten: 25
Strak zetten gescoopeerd deel
- Berend Jan Ulderink
- Offline
- Junior Lid
Kan iemand mij helpen aan een goed adres waar ik de body van de amazon kan laten stralen en eventueel laten voorzien van een epoxylaag? Graag regio Zwolle. Niet geheel onbelangrijk ook een richtprijs? Hier iemand ervaringen mee? op internet kom je prijzen tegen van een paar honderd euro tot 3000 euro. Zit zelf te denken om de moeilijke plekken te laten stralen en de grote oppervlakten zelf te schuren. Alle input is welkom!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
In Elst Gld Oldtimers stralen en spuiten - OTCO Straal- en Spuitbedrijf BV Let op ik heb geen enkele binding/belang bij deze adressen. Prijs is afhankelijk van welk middel je gebruikt en of er ook losse delen zijn.
In algemene zin is grit of glasparel voor een Volvo Klassieker goed, let op welke coating je erop wil hebben gaat het langer duren of gaan de laswerkzaamheden aansluitend van start..
Ik zou nog Googelen op klassieker bedrijven in de omgeving
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Berend Jan Ulderink
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Momenteel ben ik nu met het laswerk bezig aan de body, ik hoop dat eind dit jaar klaar te hebben. de auto is momenteel bijna geheel tectyl vrij ( wat een rotklus!)
Uitgaande dat er niet meer gelast hoeft te worden na het stralen, lijkt mij het beste om de body gelijk te laten voorzien van een coating.
De deuren en schermen wil ik apart laten stralen/ spuiten.
Misschien een brutale vraag, maar heb jij een richtrpijs wat zoiets zou kosten? ( gezien de ervaring/kennis wat je hebt met deze auto's)
Kan eventueel de body ook buitenzetten en met een hbm setje de boel stralen, maar dan ben je wel ff bezig..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Berend Jan Ulderink
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
tja daar niet echt over nagedacht. ga eerst alles af, wat ik niet vertrouw maak ik eerst blank met een staalborstel op de slijptol. als de plek te erg heen is, las ik er nieuw plaatwerk in. Ik snap als je eerst alles straalt, je gelijk de zwakke/ slechte plekken van de body in zicht hebt. Dit is mijn eerste klus betreft het opknappen van een auto.
Als je eerst straalt en dan last, dan moet je zeker deze weer stralen om een goede hechting te krijgen voor een primerlaag. Maar zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor.
tja € 1000 euro, dat geloof ik ook als je de body laat stralen. dan heb ik het nog niet gehad over het strak maken en spuiten... Het strak maken en laten spuiten moet goed gebeuren, daar spaar ik momenteel voor. Op dit moment wil ik niet weten hoeveel geld ik al in mijn eigen auto heb zitten, het valt me wel tegen wat je kwijt bent om een auto goed op te knappen.
Maarjah hobby mag geld kosten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Juist om die reden gooi ik altijd mijn rekeningen zo snel mogelijk weg, om snel te vergeten en omdat je ook weet dat het economisch totaal onverantwoord is waar je mee bezig bent.Hallo Ed,
Het strak maken en laten spuiten moet goed gebeuren, daar spaar ik momenteel voor. Op dit moment wil ik niet weten hoeveel geld ik al in mijn eigen auto heb zitten, het valt me wel tegen wat je kwijt bent om een auto goed op te knappen.
Maarjah hobby mag geld kosten
Van de andere kant wordt je dan wel weer zo blij van het eindresultaat. (maar daarvoor is het dan ook een hobby)
ik blijf het dan ook steeds opnieuw doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Of het moet zijn dat je de wagen rijdend wil houden en met stapjes de body aanpakt, dan zou ik kiezen voor één kant. Zorg dat je goed weet welke verf je gaat gebruiken, primer, filler, aflak en dat ze goede hechting geven.
Ja, plaatwerk is zeer bewerkelijk en ook kostbaar. Probeer ook via je plaatwerker en spuiter het laswerk te laten doen, die mensen kennen elkaar dan en geeft veel voordelen.
Vaak kun je door een goede planning veel tijd winnen en dan schiet het op, een volledige restauratie kost snel 3 jaar.
Waar woon je, je bent welkom in Doesburg om restauraties in verschillende fasen te zien, maar wel volgens het zelfde plan, dit zijn totaal restauraties, kijk maar op de foto. Amazon afbouwen op poetsbrug en portieren afmonteren, erachter onder de blauwe hoes een 164 bijna klaar. Komende week komt een gespoten body van een 145 terug. Op de brug mijn 1800E die nu 35 jaar geleden is gerestaureerd en inspectie/onderhoud en een nieuw interieur krijgt
Hier zie je dat er meerdere werkplekken zijn in de loods, uiterst links de body van een 1800ES van een klant die klaar is voor de plaatwerker/spuiter
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Berend Jan Ulderink
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Niet dat ik echt een budget heb ( ben eral overheen ), maar wil het nog wel leuk houden met de kosten, leven is momenteel duur zat. En dingen zelf doe geeft wel een extra dimensie aan je amazon!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Als je de onderdelen op voorhand gelast (indien nodig) en bitumenvrij aanlevert dan wordt door de poedercoater eerst verhit naar 350C om de oude lak te kraken, daarna gestraald tot op het blanke metaal, daarna hitteverzinken en dan poedercoaten aan ca 200C.
Dit kostte mij voor 2 katterug achterspatborden, inclusief trekhaak en nieuw plaatwerk onder de achterklep 250 euro
Voorspatborden ook zoiets, de achterspatborden en buitendorpels van een ander model (foto) was ook 200,-
De buitenkant moet daarna nog strakgemaakt en gegrondeerd worden en daarna ovenlakken in de definitieve kleur. Aan de binnenkant van de spatborden hoeft verder niets te gebeuren, deze zijn voor een generatie beschermd.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Berend Jan Ulderink
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.