bediening sloten dubbele achterklep amazon combi?

Lees meer
13-09-2022 15:25 #200165 door Lo Bouwens
Ik heb de gerestaureerde dubbele achterklep van mijn Amazon combi er weer in gezet. De achterruit is er uit voor de spuiter. Maar ik vraag me af hoe de achterklep(pen) geopend moeten worden als de ruit er weer in zit.
Het onderste deel gaat open door aan de kruk aan de buitenkant te draaien, maar die klep wil pas open als het bovenste deel eerst is geopend d.m.v. het indrukken van de drukknop aan de binnenkant. Maar die knop aan de binnenkant daar kun je natuurlijk niet meer bij als de ruit er in zit.
Dus hoe open je dan de achterklep(pen)!
Het slot van de bovenklep valt in een uitsparing van de slotvanger die op de onderklep zit. Door op het knopje aan de binnenkant te drukken komt het slot vrij en gaat de klep omhoog door de gasveer, dan pas kan ik de onderklep openen door de knop aan de buitenkant te draaien.
Ik doe vast iets fout of ik heb iets fout gemonteerd??? Wie geeft me uitsluitsel?
Lo Bouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2022 17:02 #200168 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic bediening sloten dubbele achterklep amazon combi?
Je hebt niets verkeerd gedaan, van binnen heb je geen T-greep en is het knopje de opener.
Van buiten ontgrendel je met de T-greep de onderklep en trekt met het openen van deze de bovenklep mee open, de kunststoffen pal van de bovenklep beweegt dan (zonder in te schuiven) langs de vanger op de onderklep.
Helaas heeft Volvo niets bedacht om van buiten de bovenklep te kunnen openen zonder de onderklep te moeten openen.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2022 17:08 #200169 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic bediening sloten dubbele achterklep amazon combi?
Hartelijk dank, dat was eerlijk gezegd ook hoe ik dacht dat de enige mogelijkheid was. Maar misschien heb ik de scharnieren van de boven-klep niet goed afgesteld waardoor hij te strak op de onder-klep zit en ze dus beide niet openklappen. Ik ga nu aan de slag om beide klephelften beter op elkaar af te stellen. Intussen heb ik elders op het forum ook gelezen dat er verschil tussen links en rechts is voor de boven-scharnieren, dus zal ik eerst contoleren of die niet verkeerd om zitten en dus voor spanning zorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.