tecktyleren

Lees meer
29-08-2022 16:44 #200022 door Rokus Verwoerd
tecktyleren is gemaakt door Rokus Verwoerd
Heeft iemand een tectylschema voor een amazon
alvast bedankt
groet Rokus Verwoerd 
lid 3229

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2022 17:17 #200023 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic tecktyleren
Ik heb niet een schema, maar als je echt tectyl wilt gebruiken, zou ik je dat afraden. Orienteer je eens op permafilm en fluidfilm. In mijn ervaring een veel betere roestbescherming. Blijft soepel en kruipt en alle hoeken en gaten.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2022 18:09 - 29-08-2022 18:11 #200024 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic tecktyleren
Tectyl biedt ca 2 jaar goede bescherming, daarna wordt het droog en vormt het een doodskleedje dat zeer moeilijk te verwijderen is. ML droogt uit na ca 5 jaar
Fluidfilm is een goede optie, de laatste jaren heb ik persoonlijk meer voorkeur voor Mike Sanders gekregen. MS wordt ook vloeibaar op een hete zomerdag, maar druipt er niet zo snel uit als Fluidfilm en is gemakkelijk te verwijderen met een haardroger en vod.
bij 15C is MS bijna zo hard als kaarsvet. 1x goed behandeld is het voor meer dan 20 jaar goed.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2022 19:35 - 29-08-2022 19:36 #200026 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic tecktyleren
Ik kan me helemaal aansluiten bij de bevindingen van P. Hanot over Mike Sanders.

Het is echt fantastisch spul dat ongelooflijk lang zijn conserverende werking behoudt. Aanbrengen is wel lastig omdat je het moet verhitten tot zo'n 130 graden. Verhitten doe ik in een frituurpan. Om het vet in de holle delen te vernevelen heb je een speciale spuitbeker nodig. Ik heb de benodigde spullen 10 jaar geleden aangeschaft.

Als je goed bij de te behandelen onderdelen kunt komen, kun je het ook met een kwast aanbregen en daarna evt. met de föhn verhitten zodat het maximaal in evt. aanwezige naden vloeit.

Bij de opbouw van mijn PV heb ik alle kale metalen delen als bouten, moeren, klemmetjes etc. eerst ondergedompeld in het vloeibare vet in de frituurpan alvorens ze te monteren.

Je vindt op Youtube wel filmpjes over het verwerken ervan. Je koopt het in blikken van 5 liter. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2022 21:54 - 29-08-2022 22:01 #200027 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic tecktyleren
Op dit forum al frequent discussies over FluidFlim en Mike Sanders vet (inclusief de verschillen in inzet bereik van beiden) voorbij gekomen. Zie bijv. www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...6-deel-twee?start=20
Enkele jaren geleden heeft Oldtimer Praxis (Duitstalig blad) een meerjarige test uitgevoerd met verschillende underbody coatings (dus niet die testen voor holle ruimtes!) uitgevoerd. Daar kwam - vrij verrassend - Permafilm niet als beste uit de test.  Deze testen zijn hier te downloaden: www.oldtimer-markt.de/unterbodenschutz
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2022 00:38 #200028 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic tecktyleren
Ik heb mijn auto kaal gemaakt en behandeld met Owatrol CIP twee lagen en toen zink groom primer twee lagen en toen een coating.
De binnenzijde koker balken en deuren doe ik elke twee jaar met wax. 
Ik zie tot nu toe geen rare dingen.
De wax blijft plakkerig.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.