Hulp gevraagd bij plaatsen sierstrips ruiten PV544

Lees meer
22-06-2022 21:15 - 22-06-2022 21:16 #199475 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Hulp gevraagd bij plaatsen sierstrips ruiten PV544
Na eindeloos passen, meten en vergelijken, blijkt dat ik twee identieke strips heb gekregen in de set, te weten twee linker exemplaren. Je verzint het niet. Strip is dus niet verkeerd gefabriceerd zoals ik veronderstelde. Ik kwam eigenlijk op dit spoor door de suggestie van Ed dat ik de strip misschien aan de verkeerde kant had gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2022 05:49 #199478 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Hulp gevraagd bij plaatsen sierstrips ruiten PV544
Dit komt me bekend voor, nadat ik het exemplaar van de voorruit verpruts had, heb ik voor- en achterruitstrip door Volvoklassiekers laten plaatsen.
Ik had reeds een nieuw exemplaar voor de achterruit gekocht bij de webshop.
Dries vertelde me dat er 2 dezelfde strips in de verpakking zaten voor de achterruit en de set dus niet bruikbaar was.
Het lijkt mij een goed idee om de eventueel nog aanwezige verpakkingen met sierstrips voor de PV in de webskop even te checken, mogelijk zijn er meerdere exemplaren waar 2 linkersierstrips in zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2022 22:04 - 12-07-2022 22:05 #199666 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Hulp gevraagd bij plaatsen sierstrips ruiten PV544
Van het Onderdelendepot alsnog de juiste rechter sierlijst ontvangen. Vanavond m.b.v. mijn zoon geplaatst. Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, zitten ze er vrij vlot in. Ze zijn overigens niet heel erg nauwkeurig geproduceerd, er zat een grote ruimte tussen beide lijsten aan de onderzijde. Het verbindingsstripje viel er aan beide kanten maar net aan overheen. Boven was het prima.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2022 06:45 #199671 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Hulp gevraagd bij plaatsen sierstrips ruiten PV544
Dag Rik,

Fijn om te horen dat het je uiteindelijk toch gelukt is om ze te plaatsen.
Mijzelf is het niet gelukt en daarmee begrijp ik ook waarom het basismodel van de PV en Amazon geen sierstrip heeft in de raamrubbers.
De sierstrips rond de ruiten maken het plaatje wel compleet, want het oog wil ook wat.
Weer een stap verder in de afwerking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2022 10:12 #199674 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Hulp gevraagd bij plaatsen sierstrips ruiten PV544
Klopt helemaal, had ik eerst niet in de gaten bij het bestellen van een verkeerd rubber. Ik had een exemplaar zonder dat 'gootje' voor de sierstrips in huis gehaald.

Als ik het basismodel Amazon of PV had en toch met de wagen aan de slag zou gaan, zou ik de sierstrips alsnog plaatsen, het maakt de wagen gewoon af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.