Slotje kofferklep PV

Lees meer
30-04-2022 22:48 #198770 door Rik Tuin
Slotje kofferklep PV is gemaakt door Rik Tuin
Het opbouwen van mijn PV is bij tijd en wijle enigszins frustrerend. Zo heb ik gisteren een nieuwe hoofdremcilinder geplaatst en dacht ik het remsysteem operationeel te maken, breekt er een pootje af van de remlichtschakelaar. Net een nieuwe besteld in ons magazijn. 

Wil ik net het hang en sluitwerk van de kofferklep plaatsen, valt de slotcilinder uit zijn behuizing. Betreft een nieuwe set (portier en kofferklep) van ons magazijn. Ik zie niet hoe de cilinder in de behuizing wordt geborgd. Zal aan mij liggen, maar na een kwartier lang van alle kanten de behuizing en cilinder te hebben bekeken, weet ik het nog niet. 

Wie weet hoe de cilinder in de behuizing geborgd wordt?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2022 23:27 #198771 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Slotje kofferklep PV
Als ik mij goed herinner zit er een klein schroefje aan de zijkant van de cilinder om deze vast te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2022 12:29 #198787 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Slotje kofferklep PV
Zou je verwachten, of een stiftje, maar deze heeft dat niet. Zal eens kijken of ik het oude slotje nog ergens heb liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2022 15:38 #198792 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Slotje kofferklep PV
Opgelost. Er blijkt dat bij deze slotjes geen stift o.i.d. wordt gebruikt. Aan de binnenzijde van de behuizing zit een (kwetsbaar) aluminium nokje dat afgebroken bleek te zijn. Nauwkeurig aan de buitenzijde van de behuizing de plaats bepaald en vervolgens een gaatje 1,5 mm geboord in de behuizing. Van een spijkertje een stiftje gemaakt en dat erin getikt. Probleem opgelost, slotje werkt zoals het hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.