Rubber achterklep combi carrosserie

Lees meer
14-02-2022 22:07 #197801 door Marijn de Koning
Rubber achterklep combi carrosserie is gemaakt door Marijn de Koning
Ik heb een combi en bij regen komt er af en toe water in via de achterklep. Nu mis ik daar denk ik nog een rubber. 
De klep zelf heeft wel een rubber, en ook aan de carrosserie zit een rubber aan de binnenrand, maar niet bij het buitenste gootje. 
Hoort daar nog een rubber in? 
En weet iemand wat het correctie onderdeelnummer is wat daar bij hoort? Want in het onderdelenboek is de plaat die hierbij hoort erg onduidelijk. 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2022 09:34 - 15-02-2022 09:45 #197806 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Rubber achterklep combi carrosserie
Voor de duidelijkheid ook nog even de betreffende stukken uit het onderdelenboek:

 

 

Op basis hiervan denk ik dat ik 101 mis, onderdeelnr 662247, seal moulding, outer, in body. Ik denk aan deze omdat 'outer' aangeeft dat dit de buitenste is en ik de binnenste al heb zitten. 
Maar in de webshop heeft deze de omschrijving 'carrosserie onder' terwijl het rubber wat ik zoek toch juist hoger zou moeten zitten?:
Rubber achterklep Ama Combi (carroserie onder) - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)

Dan zijn er ook nog 102 en 103 met het zelfde onderdeelnummer. Waarbij 102 als ik het zo zie onderaan de bovenklep in een strip zit (heb ik al) en 103 op de onderklep aan de zijkanten in de strip?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2022 11:19 #197807 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Rubber achterklep combi carrosserie
Hallo Marijn,
op het smalle platte stuk tegen de dakkant en de zijwandkanten, tussen het metalen gootje en de buitenrand van de auto, hoort ook een metalen strip voor een rubber te zitten met een afdichtrubber erin. Waarschijnlijk was deze te ver weggeroest en heeft een vorige eigenaar deze en daarmee ook het rubber helemaal weggehaald.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2022 12:04 #197808 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Rubber achterklep combi carrosserie
Het rubber in de buitenkant, wat Rudi bedoelt, is op de tekening nr. 101, artikelnummer 672247.
Het staat op de tekening wat ongelukkig aangegeven vind ik.
Zie ook een foto van de rubber zoals ik die heb  gemonteerd.
Bij mij was het bovenste stuk weggeroest, ik heb het stuk er later in gelijmd.( zie foto )
Artikelnummer van de strip is 662645
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2022 12:28 - 15-02-2022 12:29 #197809 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Rubber achterklep combi carrosserie
Dank beiden voor de reactie, dit helpt enorm!
Dan klopt mijn vermoeden dus dat ik 101 nodig hjeb en is de omschrijving in onze webshop wellicht alleen wat ongelukkig. 
Zou dit rubber ook zonder het gootje/strip te monteren zijn, door het er in te lijmen bijvoorbeeld? Of kan ik dan beter een andere oplossing kiezen?
Aangezien de auto enkele jaren geleden nog gespoten is ga ik liever niet zo'n strip er in lassen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2022 17:06 #197818 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Rubber achterklep combi carrosserie
Zoals genoemd heb ik de strip er in gelijmd, speciale carrosserielijm van de spuiter.
Er zit wel een vlakke kant aan het rubber, je kunt deze in principe dus wel lijmen maar het rubber zal 1 tot 2 mm minder hoog komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.