Amazon reparatieplaatwerk

Lees meer
28-10-2021 16:26 #196360 door Gert Vegter
Amazon reparatieplaatwerk is gemaakt door Gert Vegter
Voor de Amazon is er allerlei reparatieplaatwerk verkrijgbaar, zoals bijvoorbeeld wielkastranden voor de achterspatborden. Dergelijke randen voor de voorspatborden zijn er niet, maar heb ik eigenlijk wel nodig. De aluminium Lokari binnenschermen,die ik in 2008 heb gemonteerd, zorgen er weliswaar voor dat het grootste deel van de spatborden is beschermd (en dat is dan ook goed te zien), echter deze dichten de randen helaas niet af.
Moet ik nu een plaatwerker die randen laten maken of is er nog een alternatief? Nieuwe spatborden kopen zie ik niet zitten omdat de oude nog roestvrij zijn, afgezien dus van die wielkastranden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2021 19:34 #196363 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Amazon reparatieplaatwerk
Hallo Gert,
meestal worden voorspatborden afgeschreven wegens te veel roest bij de koplampranden, de knipperlichten of waar ze bovenlangs opliggen, de wielkastranden zijn niet vaak het probleem. Dus het zal naar mijn verwachting niet te moeilijk zijn zulke spatborden te vinden. Ik heb er, maar helaas niet bij je in de buurt (of ik zou voor het verzenden die randen eraf moeten slijpen). Maar bij jou in de buurt moeten zulke spatborden toch ook te vinden zijn.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2021 22:36 - 28-10-2021 22:36 #196366 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Amazon reparatieplaatwerk
Meende ooit ergens gelezen te hebben dat de voorspatborden dezelfde ronding hebben als de achterschermen.
In dat geval zou het reparatieplaatwerk van achter ook voor bruikbaar moeten zijn.
Is er iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2021 23:09 #196367 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazon reparatieplaatwerk
Han, dat had ik me ook al afgevraagd. Dries Bakkenes dacht van niet, althans hij had het nog nooit gehoord of gezien. Maar een complete rand voor het linker achterspatbord heb ik hier nog liggen en als ik die naast een voorspatbord houd, dan lijken in ieder geval de rondingen aardig overeen te komen…

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2021 13:26 - 30-10-2021 13:31 #196379 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Amazon reparatieplaatwerk
Hoi Gert en Han,
Ik gebruik de spartbord randen van de voorschermen al heel lang voor achter, gaat heel mooi en heb het inderdaad al eens in een topic verteld
Omgekeerd zou dit dus ook moeten kunnen, een reparatie deel van de achterrand naar het voorscherm. Misschien is het nog eenvoudiger om een "sloop" voorscherm te zoeken.

 
Zelfs deze moeilijke rand van het voorscherm

 
Is heel mooi in te passen in het achterscherm waar het roestmonster vaak zijn werk doet 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.