Ongeluk Volvo 142 (blikschade vooral spatbord, front en motorklep)

Lees meer
08-10-2021 16:29 #196050 door Silva Westera
Het moment waarvan je hoopt dat het nooit zal komen is dan toch vanochtend bij mij aangekomen. Gelukkig geen gewonden, behalve dan mijn geliefde volvo 142 dl uit 1973 en de auto die ik heb geraakt (die schade is gelukkig allemaal goed gedekt via verzekering). 

Nu heb ik, geluk bij een ongeluk, nieuwe spatborden, grille en front al liggen voor deze volvo omdat deze sws al het snelst aan vervanging toe waren kwa roest (vooral de spatborden) en dit een project is wat ik ben aan gegaan. Ik ben zelf vrij nieuw in de oldtimer wereld (dit is mijn eerste oldtimer) en gelukkig is mijn vader er al wel wat meer ervaren in (echter eigenlijk wel alleen in het technische onderhouden van deze wagens en vrij weinig ervaring in het werk aan het exterieur). We gaan zelf de nieuwe onderdelen erop zetten en proberen zo veel mogelijk zelf te repareren. 

Alle onderdelen moet ik nog kaal schuren en in primer en lak zetten (ben nu bezig met het kaalschuren, ik heb MoTip Primer gekocht en een 2K lak op kleur laten maken). Kwa het verfen van de spatborden zit ik erg te twijfelen wat te doen. Ik heb namelijk bij CROP in Rotterdam al 2K lak laten maken op een scan van een van mijn oude spatborden. Maar dit kleurscannen en verf op maat/kleur laten maken is blijkbaar nog wel lastig want ik vind het eigenlijk vies tegen vallen hoe goed de kleur lijkt op het stukje lak wat ze hebben gescanned. Dit is natuurlijk ook nog een stuk lastiger omdat de lak van mn auto ondertussen al een heel stuk is vervaagd en eerder een soort overgang van verschillende kleuren is geworden. Ik hoef mijn auto niet in concoursstaat maar vind het wel fijn om het (voor hoever ik dat zelf kan doen) in ieder geval proberen het zo mooi mogelijk te krijgen. Iemand tips of ideeën?