- Berichten: 20
deur opgebouwd amazon
- Peter Kuipers
- Offline
- Junior Lid
Mvg,
Peter Kuipers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Likrubber aan de raamzijde insmeren met glycerine en een poosje laten staan zodat het likrubber zich kan zetten. De ruit wordt wel een smeerboel door de glycerine maar dat kun je makkelijk wegvegen.
Na een paar weken gaat het allemaal soepel zoals het hoort.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- VKV Regio zuid
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 6
Ik vraag me alleen het volgende af. Als er zand in dat vilt komt, gaat dat dan krassen achter laten op het portierraam elke keer je het raam opent en sluit?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Kuipers
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Glycerine trekt in het rubber en zal het rubber soepel maken. Op deze manier zal het rubber mooi aansluiten op de ruit.
In de eerste paar weken is het een smeerboel, dat verdwijnt vanzelf.
PS. In de winterperiode smeer ik alle rubbers in met glycerine, zo voorkom je vastvriezen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Kuipers
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Dank voor jullie input. Ik heb nu de rubbers met laagje vilt ook geprobeerd. Montage gaat in ieder geval veel makkelijker, de vilt loopt door tot de kraal, daardoor is ie makkelijker te plaatsen.
Het issue zand, als ik bij mijn Jaguar uit 1960 kijk zit daar gewoon vilt of iets wat daar op lijkt. Is wat dikker, maar de ruiten tonen geen serieuze krassen. Ook mijn modernere auto's hebben iets van stof of vilt tegen het raam aan. Dat wordt wel groen op den duur overigens. Ik ga voor nu de vilten versie gebruiken, of het veel uitmaakt, ik durf het noet te zeggen. Waarschijnlijk zijn beide opties prima.
Mvg,
Peter Kuipers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- John Haazen
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 21
ik heb hetzelfde probleem met de viltloze rubbers. Zacht maken met allerlei kunstgrepen lijkt me geen optie, ze zouden eerder stugger moeten worden. Ik heb bij verschillende auto's gekeken en er lijkt bijna altijd een laagje aan de binnenkant van de rubber te zitten. Na een maand mijn ramen niet normaal kunnen openen geef ik het op en ga ook de gevoerde versie zoeken.
John
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.