tochten

Lees meer
30-08-2021 20:13 #195474 door Henk Snippe
tochten is gemaakt door Henk Snippe
Ik bezit een volvo 144 uit 1973. Tijdens het rijden heb ik het idee dat het bij de deurstijl tussen de 2 linkerdeuren tocht. Ik voel daar een koude stroom lucht en ik hoor daar iets lucht suizen. Volgens mij zijn de rubbers goed. Ook heb ik de tochtopeningen dicht en de aanjager niet aan. Misschien zijn er meer leden die dat probleem hebben gehad en "ergens" daarvoor een oplossing hebben gevonden.

mvrgr. Henk Snippe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2021 14:47 #195483 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic tochten
Dag Henk, de holle ruimte in de B-stijl staat in verbinding met de dorpel. Dat het waait is dus een goed teken, dat voorkomt vochtophoping. Bij mijn 145 zitten wat gaatjes waar de binnenbekleding ooit geplugd heeft gezeten. De gaatjes erachter moet ik nog eens afplakken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2021 23:07 #195495 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic tochten
Bij de 144 zit er aan iedere zijde, bij je voeten, een klep voor ventilatie... wellicht staan deze open, dit al bekeken ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2021 11:16 #195497 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic tochten
Ed, Henk heeft al aangegeven dat hij die tochtopeningen dicht heeft staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2021 14:40 #195500 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic tochten
Dag Henk, je schrijft dat je lucht hoort suizen. Ik zou het linker portier wat strakker opstellen, je mag geen overmatige speling voelen als je op de dichte deur drukt.
Wat ook kan zijn is dat de ruitsponning niet goed staat afgesteld, ik weet de verschillende types niet uit mijn hoofd maar ik denk dat je een demontabele ruitsponning hebt, deze zit met bouten aan het portier vast, hier zou ook nog wat  gesteld kunnen worden.
Vriendelijke groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.