Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon

Lees meer
04-08-2021 15:03 #195162 door Nic Nijdam
Onlangs heb ik de roestende klemmen (waarmee de sierlijsten door openingen in de carrosserie bevestigd zijn) bij mijn P130 AMA vervangen. Deze roestende klemmen veroorzaakten roest aan de carrosserie zelf ter plaatse van deze openingen. Ik heb het over de sierlijsten op de zijkant van de auto en heb eerst alleen de klemmen van de achterste sierlijsten (links en rechts) vervangen. De oude klemmen en openingen bleken aan de binnenzijde van de carrosserie met een soort “stopverf” te zijn afgedicht; dit was goed zichtbaar in de bagageruimte. De “stopverf” was nog iets elastisch maar bros en viel makkelijk uit elkaar.  De openingen in de carrosserie goed geschuurd, in de primer gezet en daarna gelakt. De klemmen zelf in de tectyl gezet (ze zijn niet RVS te krijgen) en weer door de openingen in de carrosserie gedrukt.Mij werd geadviseerd om de openingen niet van binnenuit af te dichten, omdat dit opnieuw vochtophoping en daardoor roest zou kunnen veroorzaken. Probleem nu: aanzienlijke lekkage in de bagageruimte. Ik denk dat het water tussen de sierstrip via de openingen in de carrosserie naar binnen komt. Vraag:·         Moet  ik de “openingen” toch wél afdichten?·         Zo ja, waarmee?·         Weet iemand waar ik de “oude” soort “stopverf” kan verkrijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2021 15:31 #195163 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
Ja.-

Ik heb daarvoor 3M kneedpasta gebruikt, zie bijv: 3M Strip-Calk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2021 19:11 #195186 door Nic Nijdam
Beantwoord door Nic Nijdam in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
Hallo Rob,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb het even nagezocht, maar het blijkt erg duur spul te zijn: 30 euro voor een strip kit van 6mm bij 30cm; en dat voor wat openingen afstoppen:):)
Iemand suggereerde mij om het met carrosserie kit te doen, maar ik weet niet wat ik mij daar bij moet voorstellen. Heb jij daar ervaring mee of wel eens van gehoord?

Groeten,
Nic Nijdam 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2021 22:24 #195187 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
Hallo Nic,
zie de links van Rob: er zitten 60 strips à 30 cm samen in een doos voor € 19,10.
Deze waren ook eens in onze clubshop te koop, ik zie ze daar echter nu niet meer.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2021 10:45 #195190 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
De 'originele' clips dichten niet af, dat heb je inmiddels gemerkt ... je moet ze dus wel aan de binnenkant dicht kitten. Alternatief - en in mijn ogen beter - is de RVS plaatjes met schroefdraad en moertje. Deze heb ik gebruikt bij de Amazon en toch dicht ik nog aan de binnen zijde af, je wil toch niet 30 gaatjes met mogelijke lekkage in je auto ?!
Ze zijn in het VKO te koop, er zijn ook plastic alternatieven op de markt (niet bij VKO)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2021 14:28 - 07-08-2021 14:30 #195192 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
Nog steeds te koop in het VKO, 60 strips, ongeveer 50 cent per stuk:

www.volvokv.nl/producten/product/7967-kn...t/category_pathway-2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2021 17:45 #195234 door Nic Nijdam
Beantwoord door Nic Nijdam in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
Hallo Rudi, Rob, Ed en Rudolf,De link van Rudi brengt je naar: www.paintonline.nl/nl/08578-stopkit-knee...cm-1-doos-08578.html De prijs van 19,10 € is excl verzend en BTW. Tel je die erbij dan kom je op 30,06 € voor een doos met 30 strips (Maar ja, wat moet je met 30!! Strips).Ik heb ook contact gehad met het VKO: daar verkopen ze een doos met 30 strips voor 29,95 € (ex verzend); Rudolf wees hier ook op.Ed noemt de metaalplaatjes met bout/moer. Ik vond die op de VKO site (art nr 80658850); die zijn gegalvaniseerd (niet echt RVS). Helaas ben ik toen ik de klemmen bij VKO haalde niet op dit alternatief gewezen. Bij deze bout/moer bevestiging moet je dan wel aan de binnenkant van de carrosserie kunnen komen (om de moer vast te zetten en de kit aan te brengen). Dus o.a. binnenbekleding portieren losmaken. Bij mij is er nog een extra probleem aan de binnenkant van de wielbakken vóór; daar zijn extra binnenschermen aangebracht. Hoe ik dat moet oplossen weet ik nog niet.

Groeten
Nic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2021 19:15 - 09-08-2021 19:16 #195235 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
Opel had in het verleden sierlijst klemmen met flapjes, deze zorgden er voor dat de sierlijst iets was verwijderd van de carrosserie.
Goed voor de ventilatie.
De snijmoer was voorzien van kit voor een perfecte afdichting.

 

 
 

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2021 20:49 #195279 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
Geen slechte keuze, maar omdat het klemmetje erop moet worden geschoven met enige kracht denk ik dat dit lastig wordt bij de laatste bv in de portieren, ik zit al een uur te frunniken met die moertjes en er is weinig ruimte ...
Wat is jouw ervaring hiermee Rob, weet dat je Amazon rijdt ..

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2021 22:39 #195282 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Lekkage na vervangen klemmen sierlijsten Amazon
De portier op een tafel leggen heeft voordelen. Het moertje kun je er dan opleggen en met een ringsleutel voorzichtig vastdraaien. Maar blijft gedoe. Het voordeel van de pennen is dat je nog een beetje kan schuiven met de sierlijksten. 
De originele klemmen is voor mij geen optie. Bij montage heb je de lak altijd beschadigd. 
Jammer dat de Opelklemmen niet meer leverbaar zijn. Want het zijn hele fijne. Je schuift het kunststof deel makkelijk over de sierlijst. Alsof het er voor gemaakt is. 
Er zijn ook wel moeren met een randje (zie voorbeeld snijmoer) dan heb je wat steun met je ringsleutel. 
Anders voor de moeilijke plekken een ringetje lijmen op de moer. 

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.