Trekhaak duett aanpassen

Lees meer
09-06-2021 22:34 #194418 door Jeroen Brouwers
Trekhaak duett aanpassen is gemaakt door Jeroen Brouwers
Hi
Ik heb een probleem bij de opbouw. Ik krijg het reservewiel van mijn Duett niet meer in de wielbak (uiteraard wel gemeten/getest) nu de trekhaak eronder zit, en de  achterklep ook gemonteerd is. De klep komt tegen de haak waardoor hij dus niet meer plat open kan, en zodoende past het wiel er niet in. Ik heb al wat geklopt en geperst maar de wielbak komt al snel op de tussenas achter dus dieper kan hij niet.

Ik heb al gekeken naar een smallere band (175/70/15 ipv 185/60/15) maar die past nog niet; ik wil niet nog hoger gaan omdat - als ik m dan nodig heb - het verschil te groot wordt, denk ik.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik zat de denken om die haak dan maar af te slijpen en iets te maken met een (dikke) pin erdoor.... Als ik dan de band of wat gereedschap nodig heb, haal ik die pin eruit, etc. Niet echt chic natuurlijk.

Hoor graag of iemand iets beters weet. Dank alvast voor het meedenken.

Grt
Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2021 01:24 #194421 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Trekhaak duett aanpassen
Ik heb bij mijn vorige amazone de trekhaak demontabel gemaakt, ik heb de bol eraf geslepen en daar een plat stuk van 10mm tegen aangelast heb toen een trekkogel gekocht met twee montage gaten en die er tegen aan geschroefd met M12 bouten..
Auto is altijd door de APK gekomen op die manier.
Auto was afgekeurd omdat kogel onder de maat was.

succes

Johan Geers
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2021 07:58 #194424 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Trekhaak duett aanpassen
Hi Johan
Denk dat ik het snap, goed te horen.
Ik heb nog wat zitten googlen en vond dit wat lijkt op wat ik in gedachte had: 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2021 01:31 #194438 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Trekhaak duett aanpassen
Ik heb vroeger een Dahatsu Terios gehad en die bol zat er aan geklikt, misschien dat je dat systeem ook eens kunt bekijken.
Dahatsu was model 1996.
En misschien vind je een terkhaak op de sloop.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2021 11:49 #194531 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Trekhaak duett aanpassen
Bij onze Duett met vaste trekhaak hebben we bijna hetzelfde. De klep valt op de kogel waardoor het reservewiel lastig in en uit de bak te halen is, maar het past bij ons net. Maar het reservewiel is wel een 165/65R15, de overige banden zijn 165/80R15. Dat het reservewiel kleiner is vind ik niet zo spannend, het gaat er om dat je voor nood naar een garage kunt rijden, paar km met een kleinere band kan geen kwaad.

Alternatief: misschien kun je de trekhaak net iets verder naar achter en/of net iets lager maken, zodat de klep net iets verder open kan?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.