Help! Ik roest!

  • Fee Binnekade (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27-04-2021 18:53 #193795 door Fee Binnekade (GAST)
Help! Ik roest! is gemaakt door Fee Binnekade (GAST)
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw in de Volvo Vereniging, maar niet in de Volvo wereld. Onze rode Polar 240 is sinds '92, een maand voor mijn geboorte, (bijna) altijd in de familie geweest. Na een uitstapje van 4 jaar heb ik haar teruggekocht; ik heb veel liefde voor deze auto en houdt haar graag nog zo lang mogelijk bij ons. 
Op een paar plekken heeft ze roestvorming, waarvan één flinke (waarbij mogelijk een scherm vervangen moet worden). Ik kan haar uiteraard naar de garage brengen om dit te laten verhelpen, maar mijn voorkeur heeft, ook vanwege mijn portemonnee, om het samen met iemand te doen zodat ik er ook wat kan opsteken! 
Wie kan mij helpen? Ik ben opzoek naar iemand met verstand van opknappen van roestplekken en het leuk lijkt om mij (tegen betaling) hiermee te helpen. Ik kan op locatie komen en zorg voor lekkers bij de koffie of thee! De aanpak is in overleg. 

Ik hoor het graag! Groetjes, Fee
P.S. Het lukt mij helaas niet om alle foto's te uploaden, maar het zijn 5 roestplekken. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2021 20:15 - 27-04-2021 20:19 #193796 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Help! Ik roest!
De roest die je ziet is meestal maar het topje van de ijsberg. Als na inspectie op de brug blijkt dat er veel gelast moet worden en, zoals je vermeld je budget beperkt is,
en als de auto emotionele waarde heeft, dan kan je de auto beter schorsen en in een droge stalling laten wachten tot je voldoende gespaard hebt.
ter info: Ik huur zelf 2 plaatsen in een stalling in Aalsmeer. Dit kost mij 270,- per jaar per plaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2021 20:41 - 27-04-2021 20:46 #193797 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Help! Ik roest!
Hallo Fee, welkom hier. Ik zie op de meeste foto's wat roest door oude beschadiging, en dat valt meestal wel mee. De roest en het gat in het scherm is ernstiger, maar normaal ook wel redelijk eenvoudig te verhelpen door uitsnijden van de rotte plek en opnieuw inlassen. De schermranden moeten wel snel behandeld worden. Ik zou de auto eerst eens op een brug goed bekijken, en check vooral dorpels, balken, dwarsbalken, vloeren, onderkanten van de deuren etc.
En dan de reservewiel-bakken en goed rond de voorruit kijken, dat zijn de beroerdste plekken, samen met de A- en B- stijlen (de "staanders" waar de portieren op scharnieren). Ook onder de achterramen is een bekende plek.
Pas als je alles hebt geïnventariseerd maak je een plan van aanpak. Ik woon zelf in Frankrijk, maar er is vast iemand die je wil bijstaan, en neem anders eens contact op met mede-lid Ed van der Zee, die heeft een stichting tot behoud van klassiekers SKBA in Doesburg waar veel Volvo's worden gerestaureerd en onderhouden.
Klik hier voor de website: KLIK

Oh, ja, ook even lid worden van deze club, alleen de toegang tot de enorme hoeveelheid documentatie, werkplaatshandboeken en onderdeel boeken maken het al de moeite waard!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.