- Berichten: 72
Achterklep
- Wim van Haren
- Offline
- Senior lid
Groet Wim
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
De originele veer vervangen is ook voor specialisten niet geheel ongevaarlijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 416
De torsieveren van de kofferklep van de Amazon zijn met het juiste gereedschap volstrekt veilig te verwijderen.
Als je dat niet hebt, en ze springen onverwacht terug, verliezen ze hooguit met een klap hun spanning, ze vliegen niet door de kofferbak. Erg gevaarlijk is dat niet. Wel onhandig en lastig om ze weer op spanning te brengen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
Heb je daar een foto van? Lijkt me wel iets.Mij mijn 544 zit er een achteraf gemonteerde gasveer in. Goedkoop en gemakkelijk te monteren en werkt perfect.
De originele veer vervangen is ook voor specialisten niet geheel ongevaarlijk.
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
lengte open = 56 cm
lengte dicht (max) = 34 cm
Bovenaan is een eenvoudig hoekje nodig met 2 of 3 gaten,
onderaan is een gaatje geboord in het zijplaatwerk met 1 bout en 2 grote rondellen als versteviging.
De bovenkant en onderkant van de gasveer zijn ook licht gedraaid zodat het mooi op elkaar aansluit.
De veren zijn voor een Ford Capri met een hele zware achterklep. Veren voor Saab 900 zijn nog zwaarder
Ford en Saab hebben 2 veren. Met 2 veren op een Volvo PV is de klep niet meer dicht te krijgen, dus 1 veer is ruim sterk genoeg, het zijn zware veren die niet met de hand in te drukken zijn.
met vriendelijke groet,
Peter
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wim van Haren
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 72
Je hebt me op een idee gebracht, zo lukt het ook (zie foto)
groet Wim
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.