Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon

Lees meer
28-10-2020 14:36 #190663 door Henk Assen
Volvisten,

Graag hulp bij onderwerp.

Hoe plaats ik het raamrubber van uitzetraam achter van 2 deurs amazon in de sponning zonder de lak te beschadigen.

Uithalen is al een crime maar inzetten helemaal. Rubber bijna niet in te drukken of te buigen.

Graag advies hoe dit te doen zonder schade.

Vr grt

Henk lidnr 15452

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2020 15:21 - 28-10-2020 15:23 #190666 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Ik heb ze vorige week in mijn 544 teruggezet. De klapraampjes lijken veel op die van de amazon
Het is een beetje friemelen, ik vermoed dat de rubbers inwendig verstevigd zijn met metaal. Ik heb eerst het puntige deel erin geduwd, daarna boven en onderkant een beetje ingedrukt en dan lukt het wel.
Ik heb ook vaseline gebruikt als glijmiddel in de gummiegleuf die over de sponning komt.

groet,
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2020 15:37 #190667 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Hoi Peter.

Ze zijn inderdaad erg stug.
Dank voor de tip

Grt Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2020 22:09 - 29-10-2020 12:36 #190672 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Touw of koord in de rand van het rubber rondom leggen.
Beide uiteinden in het midden van de onderkant elkaar laten overlappen.
Dan het raamrubber aan de binnenkant van de auto tegen de sponning houden .
Daarna koord aan de buitenkant naar de voorkant trekken ,waardoor het zachte rubber om de metalen rand komt, terwijl je zelf met de andere hand aan de binnenkant tegen het rubber duwt.
Zorg dat de twee flappen aan de voorzijde niet beschadigen en geheel naar buiten komen.
Als je midden aan de bovenkomt bent aangekomen ,stop je en ga je het andere uiteinde van het koord naar achteren trekken .

Voorzichtig de punt aan de achterkant naar buiten trekken. Daarna het koord verder naar boven trekken.Als je midden aan de bovenkant aankomt ,zit het hele rubber op zijn plek.Omdat je het rubber vanaf de binnenkant van de auto naar buiten haalt ,hoef je het deel waar metaal in zit niet te verbuigen.Gebruik bijvoorbeeld een smeermiddel als wd 40 waardoor alles soepeler glijdt.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2020 09:51 #190678 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Hoi Niek.

Dank voor tip. Alleen rest mij de vraag of ze dan op de originele wijze gemonteerd zitten.

Grt Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2020 12:44 - 29-10-2020 12:44 #190682 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Hallo Henk,

Ja, dan zit het rubber er in zoals het origineel hoort. Het raam zet je er dan daarna natuurlijk vanaf de buitenkant in.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2020 16:29 #190684 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Dank Niek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2020 16:48 #190706 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Gaat dit over een zijruit?

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2020 17:16 #190707 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Monteren rubber uitzetraam achter 2 deurs amazon
Hoi Adriaan. Gaat inderdaad over de achterste uitzet ruiten Amazon 1970.

Grt Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.