raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af

Lees meer
21-10-2020 13:32 #190571 door Rob Meier (GAST)
raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af is gemaakt door Rob Meier (GAST)
een van de ramen (het glas) van een van de deuren van mijn 2-deurs Amazon hangt bij wegrijden altijd beetje naar beneden, moet ik even aan de hendel draaien (ik wel de bijrijdersdeur dus ver overbukken) en dan blijft-ie weg zitten. Tot hij weer even gestaan heeft voor de volgende rit, weer hetzelfde. Ik heb er relatief nieuwe geleiders in, kan mij een aantal zaken voorstellen waaraan het ligt, maar wil niet eindeloos zitten uitproberen. Weet iemand wat de oorzaak is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2020 14:03 #190573 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af
De raambediening draait "onbelast" maar één kant op, zodat een raam van de buitenkant niet omlaag geschoven kan worden. Daarom zijn er linker en rechter uitvoeringen. Het lijkt er op dat je de verkeerde gemonteerd hebt.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2020 14:14 #190574 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af
Hallo Paul, hartelijk dank voor de snelle reactie! alleen het ene raam heeft het ... Wat zou ik verkeerd om hebben gemonteerd, de hendels? Vroeger is het nooit zo geweest, is ooit eens begonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2020 14:23 #190575 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af
Je kunt het niet verkeerd om monteren, je kunt wel een linker mechanisme op een rechter deur zetten. Als je het mechanisme dat achter de slinger in de deur zit draait aan de vertanding waar de ketting over loopt, kun je als het goed is maar één kant op draaien. Kun je beide kanten op draaien, dan is het mechanisme defect. Een andere oorzaak voor jouw probleem kan zijn dat de kabel niet meer gespannen is, er zit een spanner onder in de deur.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2020 14:28 #190576 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af
dank je wel, dan ga ik naar de spanner onder ik de deur kijken! (de ramen doen het verder allemaal goed, al 20 jaar, behalve dat het rechterraam een centimetertje of zo naar beneden hangt als de auto een tijdje staat)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2020 16:55 - 21-10-2020 16:56 #190579 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af
Op het rol mechanisme staat een letter, in het Zweeds, er is er dus een voor Links en een voor Re....
Nu nog een Zweeds woordenboek en je kan aan de gang … het is mogelijk dat je een draadbreuk hebt, maar dan zou hij helemaal wegzakken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2020 14:37 - 22-10-2020 15:11 #190589 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic raam blijft niet echt dicht, zakt beetje af
de staalkabel staat niet bepaald strak meer, dus de spanner aandraaien, hartelijk dank voor jullie bijdragen!
de twee moeren moet ik nu eerst in beweging zien te krijgen, na 50 jaar of zo, flink met kruipolie ingespoten en maar even afwachten.

en anders vervangen dan maar (de bout, veer, ...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.