passing voordeuren Amazon

Lees meer
05-10-2020 21:10 #190288 door Teun van Popta
passing voordeuren Amazon is gemaakt door Teun van Popta
Beste vrienden,

Ik ben bezig om een 4-deurs Amazon uit 1965 op te knappen. Er zit veel werk aan, maar alles komt wel weer goed.
Ik heb (nog) geen ervaring met een 4-deurs en de voordeuren willen n iet goed sluiten bij de B-stijl. Boven is het oké, maar onder sit een behoorlijke spleet. Verwijderen van de rubbers maakte niets uit en ook de slotvanger verwijderen leverde geen verbetering op.
Is dit een bekend iets na jaren gebruik? Ik krijg binnenkort in ieder geval een nieuwe linker voordeur, maar ik zou graag zien dat alles origineel bleef.

Alvast bedankt voor een antwoord,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2020 00:21 #190290 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic passing voordeuren Amazon
Beste Teun dit moet beter kunnen ik heb het ook wel maar dat komt door de nieuwe rubbers moeten nog zacht worden.
Het is zaak dat je de deur gelijk krijg zonder rubber met de sponning.ik ben bang dat de deurplaat naar buiten is gekomen door het rottingsproces.
Zaak is de deurplaat loshalen en kijken hoeveel roest of helemaal geen plaat meer is daar waar de plaat om het deurframe is gefelst.
Maar je kunt wat lol meemaken met een vierdeurs.


succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2020 00:25 #190291 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic passing voordeuren Amazon
Beste Teun, was ik nog vergeten het scharnier onder het gedeelte wat aan de deur zit zou je wat naar binnen kunnen stellen, maar ik weet niet hoe het dan met het spatbord uitkomt.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2020 01:05 #190293 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic passing voordeuren Amazon
Hallo Johan,
Ik ben ook bang dat roest het deurpaneel naar buiten heeft gedrukt. Alle rubbers zijn er tenslotte uit en de dorpel geeft ook geen probleem. Eerst maar eens de haakse slijper erin zetten en kijken wat ik tegenkom.
Groet,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2020 13:18 #190302 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic passing voordeuren Amazon
Maar aan de A-stijl is de passing goed Johan. Komend weekeinde maar even de haakse slijper bedienen!

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2020 14:57 #190307 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic passing voordeuren Amazon
Beste Teun ik zou dit wel voorzichtig doen, ik zou de deurplaat op de kopse kant weg slijpen zodat de plaat loskomt van het frame.
Hoe ga je het aanpakken qua deurplaten zelf maken of tweede hands deuren kopen of bestaande stukken inlassen?
Ben benieuwd.
Hoe is het met de achterportieren is het bollingsproces daar ook al begonnen?
Van een vierdeurs is maar weining meer te verkrijgen, vroeger kon je nog wel eens deurlaten te pakken krijgen maar die tijd is ook voorbij.
Ik heb bij die van mij aan het achterportier rechterzijde een rand ingelast en de linker de linksachter zelf een plaat gemaakt tot de sierstrip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2020 16:04 #190308 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic passing voordeuren Amazon
Hallo Johan,

Uiteraard ga ik voorzichtig te werk. Eerst een stuk eruit om te kunnen kijken in plaats van met veel gedoe de hele onderste helft verwijderen.
Als het hopeloos is neem ik de nieuwe deur. De deurplaten voor een vierdeurs zijn nog ergens (ik weet even niet bij welke leverancier) te krijgen.
In ieder geval is zelf maken ook een optie. De laatste twee jaar heb ik mijn skills wat uitgebreid naar plaatwerken en dat gaat best lekker. Alles binnen grenzen natuurlijk.
Merkwaardig genoeg zitten de achterdeuren er nog perfect in, maar alles wordt toch gedemonteerd om een zorgvuldige inspectie te kunnen doen.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2020 00:58 #190321 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic passing voordeuren Amazon
Beste Teun wat ik ook heb gedaan is mallen gemaakt van karton voordat ik ging slijpen, toch handig als je straks stukken weer bij elkaar gaat lassen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.