Water in wielbakken Volvo 144

Lees meer
27-08-2020 12:17 - 27-08-2020 12:18 #189836 door Henk Henk (GAST)
Water in wielbakken Volvo 144 is gemaakt door Henk Henk (GAST)
Zoals in de titel al staat: Bij een flinke regenbui heb ik altijd water in mijn wielbakken van de kofferbak staan (waar dus het reservewiel ook staat). Het gaat hier om een Volvo 144GL uit 1973. Aan een kant van de wielbakken zit hiervoor een afwatering-gat, aan de ander zit de ontluchting van de lpg-installatie. Nu zou ik daar natuurlijk een nieuw gat kunnen maken zodat ook daar het water weg kan, maar liever heb ik helemaal geen water in de wielbakken. Heeft iemand enig idee waar dit water vandaan kan komen? Is dit van de afwatering van het schuifdak en hoort dit zo? Of heb ik toevallig lekkage aan beide kanten?

Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2020 17:28 #189837 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Water in wielbakken Volvo 144
Check het rubber wat in de rand van de kofferdeksel zit, als dit uitgehard is en versleten heb je de oorzaak.
Ik zou wel een afwateringsopening in de reservewielbak maken, kan altijd wat in lopen.
Soms is de kofferdeksel vervormd en krijg je hem niet waterdicht, of de strip waar het rubber is loopt is geroest, dan is het zoeken naar een andere kofferdeksel en gelukkig zijn er nog veel beschikbaar...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2020 10:31 #189845 door Henk Henk (GAST)
Beantwoord door Henk Henk (GAST) in topic Water in wielbakken Volvo 144
Hoi Ed,

Dank voor je antwoord. Het rubber van de kofferdeksel heeft inderdaad wel wat scheurtjes, die zou ik dan inderdaad eens kunnen proberen te vervangen. Ik had eigenlijk verwacht dat het water ergens anders via een afwateringskanaal vandaan kwam, maar nu klinkt dat inderdaad wel als een handig iets om eerst te proberen. Ik zal ook eens kijken of ik een mooi gaatje naast de lpg-ontluchting kan maken.

Bedankt voor de tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.