gaten sierlijst Spatbord amazon

Lees meer
26-07-2020 21:43 #189493 door Kevin de Graan
gaten sierlijst Spatbord amazon is gemaakt door Kevin de Graan
Beste volvo liefhebbers,

Ik ben bezig voor mijn amazon. Nu heb ik een set bijna nieuwe spatborden op de kop getikt. Daarvan zijn de sierlijsten al gemonteerd. Nu ben ik niet helemaal overtuigd dat ze goed zitten.

Hoe zouden deze lijsten origineel moeten zitten? Aan de kant van de deur komen ze wel goed uit. Maar richting koplamp lijkt het niet helemaal zuiver te gaan. Ze lijken een klein beetje in een boogje te lopen. Nu kijk ik op mijn oude spatbord en ben gaan meten. Ik heb gemeten vanaf de rand waar de bumper tegenaan zit tot aan het midden van de punt van het witte spatbord en heb dit ook bij de blauwe gedaan. Ik meet een verschil van 1 cm. De witte meet ik 31.5 cm en de blauwe 32,5 cm.

Nu wil ik weten hoe het origineel hoort te zitten om toch de lijnen zo mooi mogelijk te krijgen. Mijn vader denkt dat het exact in het midden van de koplamp zou moeten komen. Maar dat is wel wat lastiger meten dan hoe ik heb heb gemeten.

Wat denken jullie? Hoe zit het op jullie amazon? Als iemand van jullie gaten heeft geboord, hoe hebben jullie dit aangepakt.

Groetjes Kevin
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2020 21:48 #189494 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic gaten sierlijst Spatbord amazon
Ik probeerde ze letterlijk “laser straight” te krijgen en kwam erachter dat dat niet hoort.
Zie ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2020 01:03 #189498 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic gaten sierlijst Spatbord amazon
Beste Lars, bij mij is het 31,5 cm.
Maar het is maar net hoe dat je de klipjes in de sierlijst schuift, als je de klip een kwart slag draait gaat de lijst omhoog of omlaag het is maar net welke kant je de klip opdraait.
Dus je zult eerst moeten kijken of hoe de klips bij het witte en blauwe spartbord er in zitten en dat kan het verschil zijn in hoogte.
Dit heeft men gedaan om de lijsten goed uit te kunnen lijnen.

Ik zelf het geen klips meer maar plastic klips die die mogelijkheid niet hebben dus je kunt stellen dat 31,5 de middenstand is van de klip.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2020 13:15 #189503 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic gaten sierlijst Spatbord amazon
Ik meet op een twee-deurs amazon van 1965 op dezelfde manier als Kevin 32,8 cm. Deze auto is nog in originele staat!
De clips horen- mijns inziens -zodanig te worden gemonteerd, dat ze klem zitten in de lijst. Dus als ze wat lossig in de lijst zitten is het eigenlijk niet goed.
Ik denk,dat ze in de jaren zestig niet zo precies keken. Ik heb wel eens volvo-folders gezien ,waarop de sierlijsten van de afgebeelde nieuwe autos niet mooi aansloten.

Groet ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.