Nieuw kofferbak rubber vastlijmen

Lees meer
02-08-2021 15:30 #195129 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Nieuw kofferbak rubber vastlijmen
Hieperdepiep. Het is gelukt. Rubber zit vast en hopelijk blijft dat zo.

eerst rubber in de wasmachine op 60 graden gewassen. Vervolgens schoongemaakt met remmenreiniger. Ook het gootje schoongemaakt en voorzien van
Soudal Fix All turbo kit. 20 sec droogtijd !!!!
Rubber uiteraard geplaatst en met tape om de 5 cm vastgezet. Let op: tapen van boven naar beneden anders trek je het rubber weer los!!!!!

Na 20 seconden vast. Tape voor de zekerheid nacht laten zitten. Echt muurvast!!!

De kit is te koop bij oa Praxis en kost €9.95.

Klus geklaard.

Henk (15452).

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2021 22:58 #195136 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuw kofferbak rubber vastlijmen
Da's mooi, 20 seconden is wel erg kort ... lijkt wel secondenlijm, heb je het stukje voor stukje gedaan ?. Is de lijm kleurloos en zie je lijmresten zitten ?.
Ga binnen kort mijn bakrubber doen .. zoals gezegd met Bison TX geen goed resultaat (laat los)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2021 08:19 #195141 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Nieuw kofferbak rubber vastlijmen
Is na 20 minuten hoor. 

in 1 keer een streep aanbrengen rondom in het gootje en dan heb je tijd genoeg om rubber er in te leggen. Goed aandrukken en met schilders tape om de 5 cm vastzetten.

is wit van kleur en laat zich niet zo gemakkelijk verwijderen. Netjes werken dus en vooral niet te dik aanbrengen.

grt Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2022 16:57 - 22-01-2022 16:58 #197457 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Nieuw kofferbak rubber vastlijmen
Heb afgelopen week een flesje Cosmofix gekocht, ik kende deze lijm niet. Klein flesje kost € 13,95. 

k heb het gebruikt om het portierrubber van mijn PV onder in de goot vast te lijmen. De goot had geen goede randen qua klemming, ze waren niet voldoende naar binnen gebogen. Ik zocht dus een alternatief. Het is deze Cosmofix geworden. Echt ongelooflijk goed spul. Lak met alcohol goed ontvetten, iets opruwen dan de lijm erop, rubber op zijn plaats duwen en het zit meteen muurvast. Ga het ook gebruiken voor het kofferbakrubber van mijn PV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2022 13:01 #199081 door Wilco Van de Vosse
Beantwoord door Wilco Van de Vosse in topic Nieuw kofferbak rubber vastlijmen
Hallo Rick, je ervaring met Cosmofix klinkt goed. Ik moet op mijn p121 het rubber van de kofferbak nog lijmen. Kun je het middel op het hele rubber aanbrengen en dan pas bevestigen? Of per kant? En moet je het ook nog extra aandrukken met bv schilderstape? Ben benieuwd naar je advies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2022 13:23 - 22-05-2022 13:30 #199083 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Nieuw kofferbak rubber vastlijmen
Ik heb zelf nog niet met Cosmofix gewerkt (daar zal Rick hopelijk op antwoorden) maar daar het een cyanoacrylaatlijm / secondelijm is verwacht ik dat je normaal nogal rap te werk moet gaan als je grotere lengtes tegelijkertijd wilt doen. Rubber kan men trouwens heel goed met secondelijm plakken, maar als het rubber iets poreus is trekt het er snel in (of men moet dikvloeibare secondlijm hebben). De uithardingssnelheid neemt trouwens bij secondelijm toe bij hogere luchtvochtigheid daar dit soort lijm door luchtvochtigheid uithard, bij heel droge lucht zal het dus langer duren voordat de secondelijm hard wordt. Hoe dunner de secondelijm hoe minder kier er tussen de te plakken delen mag zijn, dus aandrukken zal men daarvoor moeten doen, er is niet zoals bij contactlijm harde druk nodig om de lijmvlakken goed met elkaar te verbinden.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2022 13:26 - 22-05-2022 13:35 #199084 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Nieuw kofferbak rubber vastlijmen
Dag Wilco en Rudi, ik heb het kofferbak rubber van mijn PV inmiddels vastgelijmd met Bison Polymax omdat dit met name in de hoeken beter vult en omdat er geen sponning aanwezig is zoals wel bij de portieren het geval is..Zit met de Polymax echt heel goed vast. Ik heb de transparante versie gebruikt. Eerst rubber en rand heel goed ontvetten. Ik gebruik daarvoor alcohol. In tegenstelling tot de Cosmofix heb ik het rubber met heel veel stukjes afplaktape moeten fixeren tijdens de droogtijd.

Voor wat betreft de Cosmofix, de lijm zit echt niet in één seconde muurvast. Duurt enkele seconden. Het portierrubber zit dan echt meteen muurvast in de sponning met deze Cosmofix. Als gezegd moest ik een alternatief zoeken omdat de sponning niet helemaal de juiste klemming gaf. Als je met Cosmofix het kofferbakrubber vast wil lijmen, zou ik midden boven beginnen en telkens stukjes van zo'n 20 cm insmeren met lijm. Anders is de lijm droog voor je het rubber aandrukt. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.