sierstrips dakgoten Amazon

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
06-04-2020 11:47 #187755 door Martijn Jansen (GAST)
sierstrips dakgoten Amazon is gemaakt door Martijn Jansen (GAST)
Ik ben afgelopen winter bezig geweest met het ontroesten van de dakgootjes en daarbij de sierstrips eraf gehaald. Daardoor zijn ze wat verbogen.

Ik heb al geprobeerd ze terug te buigen maar helemaal strak krijg ik ze niet meer. Is er een handige manier om ze terug te plaatsen of is het bij demontage weggooien en nieuwe monteren?

Of gewoon meer tijd aan besteden om ze weer recht te krijgen?

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
06-04-2020 12:02 #187756 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic sierstrips dakgoten Amazon
Ik heb een paar jaar geleden mijn sierstrips gefatsoeneerd, deukjes eruit en zo. Kost wel wat tijd. Je zou op het forum kunnen zoeken naar tips, dat heb ik toen ook gedaan. En op internet staan ook YouTube filmpjes over sierstrips opknappen.
Bv

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2020 12:40 #187757 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic sierstrips dakgoten Amazon
Hallo Martijn,
het is natuurlijk eerst de vraag, welke kwaliteit je bereiken wil. Het mooiste, maar duurste, is nieuw. Het niet mooiste, maar goedkoopste, is recht proberen te maken. Men moet eigenlijk bij demontage al erop letten ze niet te verbuigen, ze weer echt mooi recht krijgen is al naar gelang verbuiging niet altijd goed mogelijk.
Bij het opknappen erop letten, dat deze lijsten van geanodiseerd aluminium zijn, dus als je het oppervlak beschadigd (door schuren of zo, wat bij rvs probleemloos mogelijk is) blijft het ook na polijsten niet echt lang mooi (wordt dan, daar het beschermende oppervlak dan weg is, door verwering dof, en men moet dan steeds weer opnieuw polijsten).
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
06-04-2020 13:39 #187759 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic sierstrips dakgoten Amazon
nog even in het forum gekeken, www.volvokv.nl/forum/onderdelen-volvo-te...vinnen-p1800?start=0
Ik heb mijn sierstrips voorzichtig toonbaar gemaakt, geduld en wat zelf gemaakt gereedschap. Het is een vrij dure hobby als je alles door nieuwe wil vervangen, als ze al te koop zijn.
Succes Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
06-04-2020 20:55 #187777 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic sierstrips dakgoten Amazon
Ok, bedankt voor de reacties. Komend weekend maar eens tijd aan besteden. Nieuw kopen kan altijd nog. 't Is voor een Amazon dus kosten zijn te overzien..

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2020 01:50 #187783 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic sierstrips dakgoten Amazon
Beste Martijn, ik heb het met dit www.amazon.com/Blueccl-Chrome-Exterior-M...ration/dp/B07BHQBNDR maar dan 12 mm gedaan blijft tot nu goed zitten.
Ik heb nog steeds de orginele ben op zoek naar een manier om er nieuw grome op te krijgen, ik zat te denken aan grome tape!!!!!?????


succes


m.vr.gr.


Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
07-04-2020 08:39 #187785 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic sierstrips dakgoten Amazon
De sierstrips op de vinnen van een 1800 zijn duur en amper te vinden. Dus was opknappen de beste optie. Johan, ik heb verschillende soorten chrome tape geprobeerd voor mijn sierstrips op de binnenbekleding. Van goedkope aluminium tape (hoogglans uiterlijk) tot duurdere dikke zelfklevende chrome folie van een bouwmarkt. Deze is bedoeld om een interieur te verfraaien. Die laatste bevalt het beste. Maar of ze buiten gebruikt kunnen worden??
Toch blijft het leuk om dingen uit te proberen, direct heel veel geld uitgeven vind ik zonde. Soms kun je niet anders (kritische onderdelen zoals remmen) maar vaak kun je wat uitproberen. Maar dat hoef ik je niet te vertellen, volgens mij ben jij de koning van de oplossingen als er beperkte middelen zijn. Ik lees daar altijd met veel plezier over.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2020 00:58 #187792 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic sierstrips dakgoten Amazon
Beste Arnold, you need to be a jack of all trades, anders moet je niet naar de Filippjnen gaan, wordt je belazerd.

m.vr.gr.


Johan Gees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
13-04-2020 15:28 #187882 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic sierstrips dakgoten Amazon
Ik heb de afgelopen dagen tijd besteed aan het 'flatten van de curves' en de strips zitten er weer op. Niet 100% perfect maar voor nu voldoende. Even afwachten hoe het zit met baanzekerheid in deze tijd, nieuw kopen kan altijd nog.

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2020 15:47 #187884 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic sierstrips dakgoten Amazon
Hallo Martijn,
hartelijk gefiliciteerd dat je deze nog bruikbaar gekregen hebt, de demontage is blijkbaar niet met de nodige voorzichtigheid gedaan. Het beste zijn deze te verwijderen door ze voorzichtig met een kunstoffen spatel of zo over het dakgootrandje te drukken zonder aan de lijst te trekken.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.