Voordeur 164 op slot.... help

Lees meer
07-01-2020 15:00 #186515 door 14508-dummy
Voordeur 164 op slot.... help is gemaakt door 14508-dummy
Beste volvoliefhebbers,

Ik heb een uitdaging. De voordeur van mijn 164 zit op slot, en wil niet meer van het slot af. Pinnetje kan omhoog en omlaag, je kunt van binnenuit de grendel overhalen, maar... deur blijft dicht. Er zal iets rondom onderdeel 32 stuk zijn (zie bijgaand plaatje uit t onderdelenboek).

Ik wil de deur graag openmaken, maar ja... hoe kan dat alsie op slot zit? Is het slot open te maken vanaf de zijkant (met het achterportier open of eruit)?

Ik heb het vervangen van de deur wel in de planning staan, misschien moet ik een slijptol overwegen... :(

Tips en trucs welkom! Ik durf niet te rijden met een portier wat niet open kan...

Met vr groet, Frank
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2020 17:24 - 07-01-2020 17:28 #186519 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Voordeur 164 op slot.... help
Hoezo durf je niet te rijden? Er zijn nog drie deuren die wel open gaan.
Om de deur open te krijgen kun je langs de ruit aan de slag met metalen linealen al dan niet met haakjes. Het betere autodievenwerk, zeg maar. Wegenwachten en sommige monteurs zijn daar verbazingwekkend handig mee.
Met wat geduld en hengelwerk kom je zelf ook een eind. Lepeltje/ pal van slotbediening wegduwen, daar draait het om.
Mocht je de deurbekleding (gedeeltelijk) los kunnen krijgen dan helpt dat enorm, maar dat zal lastig zijn met gesloten deur.
Slijptol is vooralsnog niet aan de orde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2020 20:24 #186538 door 14508-dummy
Beantwoord door 14508-dummy in topic Voordeur 164 op slot.... help
Gelukt! Deur gaat weer open. Niet het slot, maar de deurklink lijkt de boosdoener. Die ga ik snel vervangen.

Dank voor t meedenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.