amazon - hoekje balk en vloerplaat (wielkuip)

Lees meer
14-10-2019 23:37 - 14-10-2019 23:46 #185600 door Pieter
Een paar jaar geleden heb ik er al over geschreven: wat te doen met het hoekje bij de balk en vloerplaat?
Tussen het afdekplaatje op de draagbalk en de holte tegen de vloerplaat.
Het betreft onderdeel nummer 16 op onderstaand plaatje:



Ik heb het over dit opgelaste plaatwerk hoekje:


Binnenkort ga ik die aanpakken, maar ben er nog niet uit wat ik daarmee moet. Ze hebben er nu iig voor gezorgd dat er een gat in mijn vloer zit aan beide zijden.
Kan komen door de grote hoeveelheid smurrie die eraan zat, zodat de afwatering per definitie naar de balk toe ging.
Aangezien ze nu eraf zijn, moet ik kiezen om er iets mee te doen.
Echter kan ik niet (mede omdat de motor er nog in zit) hem niet afdekken met bijvoorbeeld zoiets:


Dit is de huidige situatie:

Wat hebben jullie gedaan? Hoekje dicht gemaakt of weer origineel (met ruimte tussen de balk en plaatje) dit weer op zelfde plek ingelast..
Met de hoop dat er geen vuil gaat ophopen bij de overgang van vloerplaat naar balk?
Ben heel benieuwd!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2019 16:52 #185615 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic amazon - hoekje balk en vloerplaat (wielkuip)
Ik ben er ook tegenaan gelopen met de laswerkzaam heden aan mijn 123GT, het is toch een versteviging van het ronde vloerdeel en heb het stukje na laten maken.
Mijn advies is het terug te plaatsen of een andere versteviging te maken, mocht je het willen laten namaken geef me da een pb dan krijg je het adres in Kootwijkerbroek

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2019 21:14 #185620 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic amazon - hoekje balk en vloerplaat (wielkuip)
Volgens mij was de manier waarop het zat puur makkelijker in de productie. Een afdekkapje ervoor hangen met een paar puntlasjes gaat vele malen sneller dan er een precies passend plaatje in rondom aflassen.
Dat losse voorhangende plaatje is natuurlijk een mooie bron voor ophoping van rommel.
Ik heb er dus mooi een plaatje in gelast.
Geeft meer stevigheid/verband en minder randjes.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2019 23:18 #185622 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic amazon - hoekje balk en vloerplaat (wielkuip)
@Ed
ik heb de hoekjes nog en zijn ook nog terug te plaatsen. Dus dank voor het aanbod voor repro bedrijf, maar niet nodig voor mij..

@Lars
Hoe heb je dat aan de andere zijde gedaan?

BIj het originele ontwerp, had ik toch het gevoel dat het als een splash guard is;: Vuil kan ook weer van de balk af waaien, omdat er geen ingesloten hoek is..

Wat ik echter dan niet begrijp is dat het slechts aan 1 kant zit. Die andere kant is echt een open uitnodiging voor opstapeling van viezigheid...
Ik denk dat ik toch voor dichtlassen ga..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2019 23:41 #185623 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic amazon - hoekje balk en vloerplaat (wielkuip)
De andere kant heb ik open gehouden. Op die manier bleef het bereikbaar voor het stralen, de epoxy en het kitten en verdere afwerking.
Er zal wellicht wat vuil ophopen in die hoek aan de binnenkant, maar lang niet zoveel als aan de wiel-zijde. Bovendien kan het weer opdrogen zolang het open is en ventileert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.