monteren steunen achterklep Combi

Lees meer
05-02-2019 09:55 #181788 door Chris Caenen
monteren steunen achterklep Combi is gemaakt door Chris Caenen


Kan iemand close-up foto's maken van de rood omcircelde delen op een combi? Ik kan in het onderdelenboek niet goed zien hoe dit daadwerkelijk gemonteerd zit.

Alvast bedankt.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2019 16:36 - 05-02-2019 16:36 #181805 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic monteren steunen achterklep Combi
Foto´s helaas niet scherp - laat maar weten of dit helpt; zo nodig moeten ze opnieuw gemaakt worden bij ander licht ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2019 19:37 #181813 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic monteren steunen achterklep Combi

Rob Vijgenboom schreef :


Zit hier een veer tussen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2019 10:23 - 06-02-2019 10:30 #181820 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic monteren steunen achterklep Combi
Ik stond op het punt te antwoorden ¨Nee, is gewoon een grote ring¨, maar keek toen nog eens in het onderdelenboek en besloot prompt nog maar eens bij de combi te kijken.

Aan de carrosseriezijde zit inderdaad een opgerolde veer, waarvan het uiteinde uitsteekt en om de draagarm van de onderklep grijpt, zie :



Je kan je afvragen wat het nut van dat veertje is, gelet op het gewicht van de onderklep. Misschien om opwippen tijdens rijden met open onderklep te vermijden ? (Maar als je al ooit met open onderklep zou rijden, is dat waarschijnlijk omdat daar iets langs op ligt ....). Als je dat veertje niet hebt zou je m.i. gewoon een grote dikke ring kunnen plaatsen.


Ik vermoed dat dat veertje dient om het ¨opvouwen¨ (scharen) van de draagarm bij het dicht doen van de onderklep te vergemakkelijken.

Aan de zijde van de boutkop zit bij mij een ringetje dat niet in het onderdelenboek staat, maar het lijkt mij wel logisch om daar een ringetje te plaatsen ...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2019 10:32 #181821 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic monteren steunen achterklep Combi

Rob Vijgenboom schreef : Ik stond op het punt te antwoorden ¨Nee, is gewoon een grote ring¨, maar keek toen nog eens in het onderdelenboek en besloot prompt nog maar eens bij de combi te kijken.

Aan de carrosseriezijde zit inderdaad een opgerolde veer, waarvan het uiteinde uitsteekt en om de draagarm van de onderklep grijpt, zie :



Je kan je afvragen wat het nut van dat veertje is, gelet op het gewicht van de onderklep. Misschien om opwippen tijdens rijden met open onderklep te vermijden ? (Maar als je al ooit met open onderklep zou rijden, is dat waarschijnlijk omdat daar iets langs op ligt ....). Als je dat veertje niet hebt zou je m.i. gewoon een grote dikke ring kunnen plaatsen.


Ik vermoed dat dat veertje dient om het ¨opvouwen¨ (scharen) van de draagarm bij het dicht doen van de onderklep te vergemakkelijken.

Aan de zijde van de boutkop zit bij mij een ringetje dat niet in het onderdelenboek staat, maar het lijkt mij wel logisch om daar een ringetje te plaatsen ...


Ik zie dat jij jezelf al hebt gecorigeerd. :) Volgens het onderdelenboek zit de veer aan de buitenkant dus kan hij mijn inziens alleen dienen voor inklappen maar ik merk geen verschil. Kan ook goed dat de veer de 'magie' heeft verloren vanwege 50 jaar gebruik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.