Achterbank steun op binnenscherm Ama Combi

Lees meer
03-02-2019 09:46 - 03-02-2019 09:48 #181730 door Michel Uytewaal
Achterbank steun op binnenscherm Ama Combi is gemaakt door Michel Uytewaal
Goedendag,

Onlangs bleek dat de achterbank steun (voor het onderste gedeelte) die vastzit aan het binnenscherm van mijn amazon combi losgeroest was.
Nadat ik de laag die aan de binnenkant van de schermen had weggehaald zag ik dat er een soort overzetplaatje op geproplast zat (zie eerste 2 foto's), ik vroeg me af of dit origineel is (aan de andere zijde kan ik het niet goed zien, zonder ook daar de hele boel schoon te maken van tectyl). ook geeft het onderdelenboek niet veel duidelijkheid.Het lijkt me dat de steun direct op het plaatwerk van het binnenscherm kan worden gezet, en dat de overzet plaat die ik er nu op had, er juist voor heeft gezorgd dat de boel is gaan rotten. Ik wil de steun nu namelijk gewoon weer op het scherm zetten, maar vraag me af of dit dus origineel en stevig is. Heb de randen alwel vast verstevigd met wat vers metaal ( zie foto 3 en 4) Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2019 10:04 #181789 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Achterbank steun op binnenscherm Ama Combi


Bedoel jij de bevestiging van nummer 22?

Ik ga dit binnenkort monteren inmijn combi die ik aan het restaureren ben. Ik begrijp dus dat deze op de wielbak zit? Bij mij zitten er nieuwe wielbakken ingelast dus ik zal zelf de gaten moeten boren. Zodoende zie ik ook graag foto's tegemoet hoe dit gemonteerd zit.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2019 15:42 #181801 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Achterbank steun op binnenscherm Ama Combi
Lars attendeerde mij op de volgende link: www.oudevolvo.nl/blog/2015/12/07/wielkas...pQFHwhzdqWdjWXLUYd7c

Blijkbaar is dit een bekend probleem bij Combi's. De oplossing voor jou is hetzelfde voor mij. Je dient het gat dicht te lassen met nieuw plaatwerk en dan drie nieuwe gaten boren waardoor de boutjes gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2019 19:06 #181835 door Michel Uytewaal
Beantwoord door Michel Uytewaal in topic Achterbank steun op binnenscherm Ama Combi
Chris, bedankt voor je reactie. Op de afbeelding staat inderdaad de steun van de binnenzijde, en ook de foto van de site van Lars is vanaf de binnenzijde genomen. Alleen zoals op de eerste foto te zien is van mijn combi (genomen in de wielkast) leek er oorspronkelijk nog een extra stuk plaatwerk te hebben gezeten. Ik ga er nu inderdaad vanuit dat dit niet origineel was, en ga voor de oplossing die het meest voor de hand ligt...plaatwerk vervangen en drie bouten door een gat (erop vastlassen). Ik zal zodra ik dit gedaan heb er nog wel even een foto van uploaden.

Bedankt en succes !

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2019 22:07 #181842 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Achterbank steun op binnenscherm Ama Combi
Dag Michel,

Orgineel zit er een plaat van 1,5MM aan het binnenscherm gepuntlast, die plaat is bij jouw nog net zichtbaar.
Dus het binnenscherm weer dichtlassen met 1MM plaat en dan de verstevigingsplaat van 1,5MM met proplassen op het
binnenscherm vastmaken.

Groeten Albert.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.