Lasser gezocht

Lees meer
24-09-2018 20:26 #179273 door Marcel Derix (GAST)
Lasser gezocht is gemaakt door Marcel Derix (GAST)
Hallo, mijn naam is Marcel Derix en ben net als "Gast" weer op dit forum ingelogd.
Ik heb net mijn Amazon 122S met B20 motor uit 1968 weer uitgegraven uit de schuur, nadat hij hier 13 jaar heeft stof staan happen.Na een eerste schoonmaakbeurt kwam er toch weer een aardige donkerblauwe 2 deurs naar boven. Echter, er zitten wat gaten in die aandacht verdienen door iemand die kan lassen. Mijn oproep is dan ook of er iemand die kan lassen bereid is mij te helpen met dat werk. Het gaat om een gat in de bodem en aan beide achterkanten in de kofferbak. Ook moet er wat gebeuren aan een wielkas.
Wie o wie zou me, tegen vergoeding uiteraard, kunnen helpen of kent iemand in de buurt van Gieten (Drenthe) die dit zou kunnen.
Alvast dank voor jullie tips.
Met vriendelijke groet,
Marcel Derix

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2018 00:31 #179300 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Lasser gezocht
Beste Marcel, is het niet hendiger om een hobby apparaatje te kopen en het zelf te leren?
www.youtube.com/results?search_query=mig+lassen+voor+beginners
www.youtube.com/results?search_query=mig+lassen+zonder+gas

www.beslist.nl/products/klussen/klussen_...biedingen_deze_week/
Je heb lasapparaten met en zonder gas en er zijn er die bijde aankunnen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2018 01:20 #179302 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Lasser gezocht
ik heb wel interesse, maar ik denk dat de afstand bezwaarlijk zal zijn.

Ik woon namelijk in Venlo Noord Limburg.

Lex Janssen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2018 12:24 #179309 door Marcel Derix (GAST)
Beantwoord door Marcel Derix (GAST) in topic Lasser gezocht
Dag Johan en Lex, Dank voor jullie reactie.
Inmiddels heb ik via een buurman een adres in de buurt gevonden. Deze jongen komt binnenkort kijken naar wat er moet gebeuren en heeft vaker aan oldtimers gewerkt.
Uiteraard heb ik overwogen om het zelf te doen, maar ik vrees dat dit amateurisme blijvend te zien zal zijn. Dat zou de auto geen recht doen.
Groet, Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2018 14:29 #179312 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lasser gezocht

Marcel Derix (GAST) schreef : Dag Johan en Lex, Dank voor jullie reactie.
Inmiddels heb ik via een buurman een adres in de buurt gevonden. Deze jongen komt binnenkort kijken naar wat er moet gebeuren en heeft vaker aan oldtimers gewerkt.
Uiteraard heb ik overwogen om het zelf te doen, maar ik vrees dat dit amateurisme blijvend te zien zal zijn. Dat zou de auto geen recht doen.
Groet, Marcel


En toch adviseer ik je om is een workshop te doen bij bijvoorbeeld de Rustbuster. Ik heb mijn pa dit een paar jaar gelden kado gedaan voor zijn verjaardag. Ik zelf kan lassen zowel met draad en het grovere werk dus met losse las elektrode’s. Ik heb mij zelf toen ook de workshop kado gedaan en je steekt er toch heel veel van op. Mijn pa had ook nog nooit gelast maar nu last ie er lustig op los en des te meer hij het doet des te beter en netter doet hij het. Voordeel is het is een eenmalige aanschaf van je las spullen, je kan aan huis lassen aan de auto als het moet en het is een stuk goedkoper dan iemand inhuren. Ik vind dat je er veel meer voldoening aan hebt als je zelf aan je auto hebt gelast. Wel zou ik eerst lekker gaan oefenen op oud plaatwerk zo heeft mijn pa het ook gedaan om toch een beetje vertrouwen op te bouwen want het is een flinke stap als je voor het eerst de slijptol in geliefde auto gaat zetten.

Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-10-2018 22:50 - 01-10-2018 22:53 #179476 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic Lasser gezocht
Marcel,
Lassen van plaatwerk is een vak appart..
iets aan elkaar “bakken” is niet zo moeilijk, maar
als je aan plaatwerk gaat lassen, moet je ook plaatwerker zijn....

Veel proberen en doe ervaring op, goede lasser is ook een goede plaatwerker.
groet Peter

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.