Achter deur Combi

Lees meer
20-09-2018 15:30 #179182 door Chris Caenen
Achter deur Combi is gemaakt door Chris Caenen
Ik ben bezig om de achter deuren van mijn combi in elkaar te zitten. Ik heb twee vragen.

Wat is de beste manier voor montage?

1) Zijkant sierstrip
2) Sierstrip bovenkant (met rubbers aan de zijkanten maar niet die in het midden)
3) Vaste raampje
4) raam geleiders
5) Raam kruk mechanisme + pullys
6) Raam + bevestiging
7) ketting
8) slot mechnisme
9) deur hendel.

Heb je genoeg ruimte om het raam + bevestiging in de deur te laten zakken als aan de bovenkant al de sierstrip zit?

Tweede vraag. Zie onderstaande foto's. Hoe moet de he haak bevestigd worden op het raam? Is dit in de richting zoals op de foto? Hoe moet de bevestigingsmoer aan de onderkant gemonteerd worden? Ik heb genoeg ruimte om deze door de opening te klemmen.

Alvast bedankt

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2018 22:03 #179188 door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic Achter deur Combi
1. Ketting aanbrengen
2. Ruit erin (let op binnen en buitenzijde)
3. Raamgeleiders aanbrengen
4. Kleine achterraampje + chromen tussenstijl. Laatste is bevestigd met 2 schroefjes in de bovendorpel en 1 schroefje net in het deurcompartiment bovenin (tegelijk bevestigd met de onderste geleider in verlengde van de chromen tussenstijl.
5. Geleidingswieltje ketting bevestigen (1 x kruiskopschroef, eerste pos. R boven pos. raamzwengel)
6. Raamzwengel aanbrengen met ruit in hoogste positie (4 x kruiskopschroef)
7. Deurkruk in positie verbinden met slot d.m.v. borgveertje.
8. Slot en kruk vastschroeven. Slot met 2 x kruiskop samen met 2 x stiftbout in deurgeleidingsnok.
9. Vanaf slot met stang de basis voor de kruk aan de binnenzijde vastmaken (3 x kruiskopschroef) Verder via stang naar hangzijde van deur de vergrendelkop vastmaken d.m.v. borgveertje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2018 09:08 #179200 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Achter deur Combi

Pieter van Duppen schreef : 1. Ketting aanbrengen
2. Ruit erin (let op binnen en buitenzijde)
3. Raamgeleiders aanbrengen
4. Kleine achterraampje + chromen tussenstijl. Laatste is bevestigd met 2 schroefjes in de bovendorpel en 1 schroefje net in het deurcompartiment bovenin (tegelijk bevestigd met de onderste geleider in verlengde van de chromen tussenstijl.
5. Geleidingswieltje ketting bevestigen (1 x kruiskopschroef, eerste pos. R boven pos. raamzwengel)
6. Raamzwengel aanbrengen met ruit in hoogste positie (4 x kruiskopschroef)
7. Deurkruk in positie verbinden met slot d.m.v. borgveertje.
8. Slot en kruk vastschroeven. Slot met 2 x kruiskop samen met 2 x stiftbout in deurgeleidingsnok.
9. Vanaf slot met stang de basis voor de kruk aan de binnenzijde vastmaken (3 x kruiskopschroef) Verder via stang naar hangzijde van deur de vergrendelkop vastmaken d.m.v. borgveertje.


Dank je wel Pieter. Ik mis in jouw lijstje het monteren van de sierstrippen. Ik ben met name benieuwd of de sierstrip boven bevestigd kan worden voordat ik de ruit er in schuif. Mijn inziens moet dit wel omdat je de sierstrip moet bevestigen voordat je het vaste raampje monteerd.

En hoe zit het met het haakje en de bevestigingsmoer die aan de ruit zit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2018 17:27 #179217 door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic Achter deur Combi
Het is m.i. inderdaad logisch om de sierstrip vanwege door jou genoemde reden eerst te monteren. Bijgevoegd een foto van het clipje voor de raamketting.
Hopelijk is dat antwoord op je vraag. Succes!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2018 17:45 #179219 door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic Achter deur Combi
ik zie nu dat je een ander soort clipje hebt. Ik zou zo niet kunnen aangeven hoe die gemonteerd moet worden. Ik heb nog enkele afbeeldingen bijgevoegd uit het onderdelenboek van de P220.
Het gaat erom dat je de meenemer op de stalen draadaan het raamijzer klemt met het clipje. Is het ijzeren clipje op jouw foto in hetzelfde type raamijzer gebruikt?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.