Achterruit 145
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-08-2018 13:13 #178428
door 05703-dummy
Groet, Hans
Achterruit 145 is gemaakt door 05703-dummy
Waar zou ik het best een achterruit (getint glas) mét werkende achterruitverwarming kunnen kopen?
En, past een ruit van een 245 (uiteraard het type met rubber) ook in een 145?
Het mooiste zou zijn inclusief roestvrije achterklep en dan in de kleur turcoise (104).
Ik weet het, kans op dat laatste is minimaal maar je weet t maar nooit.
En, past een ruit van een 245 (uiteraard het type met rubber) ook in een 145?
Het mooiste zou zijn inclusief roestvrije achterklep en dan in de kleur turcoise (104).
Ik weet het, kans op dat laatste is minimaal maar je weet t maar nooit.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
19-08-2018 21:18 #178445
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Achterruit 145
Hoi Hans,
in de ruim 40 jaar dat ik met mijn 145 rijd, heb ik al verschillende keren de achterruit vervangen, omdat steeds na een jaar of 10 de verwamingsdraadjes door corrosie of krassen ermee ophielden. Ik adviseer dus een nieuwe ruit te kopen, kocht hem zelf altijd bij Autoras in Woerden, maar is vast bij meerderen leverbaar. De ruit van een 145 is overigens gelijk aan het oude type van de 245 en de achterkleppen zijn tot de nieuwste typen 245 zo over te zetten.
gr. Cor.
in de ruim 40 jaar dat ik met mijn 145 rijd, heb ik al verschillende keren de achterruit vervangen, omdat steeds na een jaar of 10 de verwamingsdraadjes door corrosie of krassen ermee ophielden. Ik adviseer dus een nieuwe ruit te kopen, kocht hem zelf altijd bij Autoras in Woerden, maar is vast bij meerderen leverbaar. De ruit van een 145 is overigens gelijk aan het oude type van de 245 en de achterkleppen zijn tot de nieuwste typen 245 zo over te zetten.
gr. Cor.
- Sasha
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2018 23:00 #179822
door Sasha
'68 Volvo 145
'74 Volvo 164
Beantwoord door Sasha in topic Achterruit 145
Iemand vertelde eens dat je de kapotte draadjes kan opvullen met een middeltje, daarmee dus de verbinding herstellen waardoor er weer elektriciteit doorheen kan stromen. Ik weet niet precies met welk spul je dit klusje dan zou moeten doen, maar het lijkt me een makkelijke oplossing die het proberen waard is.
'68 Volvo 145
'74 Volvo 164
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-10-2018 07:32 #179827
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Achterruit 145
Ja klopt, er is een soort stroom-geleidende zilververf. Maar die is meer bedoeld om één of twee draadjes met breukjes te repareren.
Bij mij zijn de complete draadjes in de loop der tijd verdampt lijkt wel. En om er nou een compleet nieuwe achterruitverwarming op te schilderen gaat wat ver. Gaat ook niet werken lijkt me, als de weerstand te laag is brandt ofwel de verf ofwel de zekering gelijk door en als hij te hoog is loopt er te weinig stroom waardoor hij niet warm wordt.
Toch bedankt voor de tip.
Bij mij zijn de complete draadjes in de loop der tijd verdampt lijkt wel. En om er nou een compleet nieuwe achterruitverwarming op te schilderen gaat wat ver. Gaat ook niet werken lijkt me, als de weerstand te laag is brandt ofwel de verf ofwel de zekering gelijk door en als hij te hoog is loopt er te weinig stroom waardoor hij niet warm wordt.
Toch bedankt voor de tip.
Groet, Hans