Nieuw plaatwerk voor Amazon

Lees meer
04-08-2018 13:41 - 04-08-2018 13:41 #178136 door 06155-dummy
Nieuw plaatwerk voor Amazon is gemaakt door 06155-dummy
Beste mensen,
Ik heb onlangs nieuw plaatwerk voor mijn 2 deurs Amazon 1968 gekocht (binnendorpel, buitendorpel en de hoekplaat tussen portier en achterwiel) om de kokerbalk / dorpel aan de passagierskant te vervangen voor de APK.
Nou ging het vervangen van de binnendorpel soepeltjes. De oude er netjes in stukken uit slijpen en de nieuwe op de plaats klemmen, beetje passen en aanpassen en vastlassen. Hupsakee, geregeld.
Echter, het plaatmateriaal voor de afwerking van de buitenkant liet nogal te wensen over. De buitendorpel onder het portier was 1-1,5 cm te hoog, zodat het portier er niet meer in paste. De hoekplaat tussen portier paste prima, ook tegen de onderkant va nde binnendorpel, maar het profiel komt nu niet meer met de lijn van de onderkant van het portier overeen. Dat zit nu ook ca 1 cm te hoog.

Nou is mijn vraag. Ligt dat nou aan mij? mag ik er niet gewoon vanuit gaan dat als ik plaatdelen koop dat ze 'gewoon' deugdelijk passen? Welke ervaringen hebben anderen hiermee ?
Of ligt het aan de leverancier dat die ondeugdelijk plaatwerk levert?

Graag hoor ik jullie reacties.....

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2018 20:23 #178141 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Nieuw plaatwerk voor Amazon
Kan alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken, maar bij portier reparatie paste ook alles niet geheel, of geheel niet, tis maar je hoe het bekijkt.

Je schijnt er dus niet uit te kunnen gaan. Je leest daar regelmatig over als je verschillende fora afstruint.

Heb dit helaas wel met meer vervang/reparatie delen gehad. Stoelvulling/ bekleding radiator en nog wat zaken.

Maar misschien kan je het aankaarten bij de verkoper en misschien een ander stuk plaatwerk proberen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2018 23:06 - 04-08-2018 23:06 #178142 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Nieuw plaatwerk voor Amazon
Er zit vast en zeker verschil in vervangend plaatwerk en 'origineel'. Uiteindelijk moeten er mallen gemaakt worden, ik stel me voor dat die gekopieerd worden van (versleten, oude) originele mallen of op basis van een nette wagen, dus perfect gelijk aan het origineel kan haast niet.

Maar ik denk dat de variatie in maatvoering tussen de verschillende Amazons die nu nog rondrijden nog veel groter is. Wie weet is bij jou de deur ooit al eens voorzien van een nieuwe huidplaat, en moest de buitendorpel een centimeter ingekort worden om het weer enigszins sluitend te maken? Of ooit schade gehad, waardoor de dorpel wat omhoog gekomen is, of (vul maar in). Hoe vaak hoor je niet dat een NOS spatbord voor geen meter past op de auto..

Ik ga er altijd vanuit dat het vervangend plaatwerk altijd nog (flink) bewerkt moet worden om het goed passend te krijgen. Of het omliggende plaatwerk. Zo niet dan is het geluk hebben. Dan kan het ook niet tegen vallen..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2018 01:26 #178143 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Nieuw plaatwerk voor Amazon
Ik heb een keer bij een vier deurs de binnen en buiten dorpel vervangen.
Maar ik heb de oude binnendorpel in lengte doorgeslepen en de nieuwe ook en dat er op gelast en toen de buiten dorpel en dat ging goed.
Van de binnendorpel is meestal het onderste gedeelte rot.
Met de buitendorpel in jou geval zou je ook zo iets kunnen doen, in de lengte doorslijpen en dan het stuk onder de deur er eerst op hechten en dan het onderste deel pas maken.
Ik hoop ook dat je bij de kriksteunen de binnendorpel heb verstevigd aan de binnenzijde anders deukt hij met de eerste keer de krik er onder te zetten in.
Een filnk stuk hoek of U profiel doet al wonderen.
De nieuwe binnen dorpels zijn meestal niet zo stevig als de orginele.

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.