Stalling Volvo Amazon in garagebox?

Lees meer
24-07-2018 14:31 #177923 door Timo Blom
Stalling Volvo Amazon in garagebox? is gemaakt door Timo Blom
Ik ben sinds enkele maanden trotse bezitter van een Amazon. Ik woon in hartje Utrecht en heb geen plek mijn auto bij huis te stallen in de winter. Ik dacht handig te zijn en heb een garagebox gehuurd in de buurt van mijn huis zodat hij in winter veilig en droog kan staan.

Nu hoor en lees ik verschillende verhalen over garageboxen. Met name over luchtvochtigheid. Het is een een betonnen box, zie foto.
Wie kan mij wat vertellen over de geschiktheid van zo'n garagebox voor het stallen van mijn Amazon in de winter? Hoe erg zijn de gevolgen van een te hoge luchtvochtigheid?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2018 17:17 #177928 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Stalling Volvo Amazon in garagebox?
Timo,
Van belang voor een droge box is:
Geen lekkage van regenwater, geen optrekkend vocht via de bodem en het allerbelangrijkste, voldoende ventilatie zodat vochtige lucht afgevoerd wordt. Dit laatste wordt vaak geregeld via ventilatiesleuven/voegen en een ventilerende deur.
mvgr Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2018 21:35 #177975 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Stalling Volvo Amazon in garagebox?
In mijn garagebox is aan het eind in het dak een doorvoer gemaakt met een stuk pijp van een meter. Die trekt behoorlijk. Als ik er een auto ‘s’avonds nat inzet, is hij ‘s’morgens droog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
27-07-2018 21:48 #177976 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Stalling Volvo Amazon in garagebox?
Leuk Timo, weer een nieuwe eigenaar van een Amazon in Utrecht. Post een paar fotos altijd welkom! Het beste is als je de garage kunt ventileren; kijk eens met een luchtvochtigheidsmeter hoe het binnenklimaat is. Zorg dat de auto in de was staat en behandel de holle ruimtes met een goed antiecorrosie middel. Verder zo veel mogelijk rijden, ook in de winter als er geen pekel is gestrooid. Stilstand is achteruitgang. Kom eens naar Woerden naar ons sleutelclubje!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.