- Berichten: 29
Zuur bad
- Stretch Armstrong
- Offline
- Junior Lid
Er zit 1cm + plamuur op de carrosserie delen van mijn PV. Ik ben al jaren bezig met duur afbijt om het er af te krabben (of zo voelt het) en ik ben op zoek naar een makkelijker oplossing.
Zand stralen of soda is echt niets voor mij en ook niet geschikt voor de dikke lagen op mijn delen. (Zand stralen maakt vaak meer problemen dan oplossingen op dunne metaal)
In het buitenland zijn er "dip and strip" bedrijven die delen voor je in een bad van zuur wilt laten inweken. Is er zo iets in Nederland?
Heeft iemand hier kennis / ervaring met een (verantwoordelijk) zuur bad specialist bedrijf?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stretch Armstrong
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 29
Ik heb een nieuwe zoek term geleerd (!)
"Chemische ontlakken"
Ik heb de volgende bedrijven ontdekt
autobeitserij.nl => Groningen
autorestauraties.nl => regio Barneveld (denk ik)
straalbedrijfevers.nl => regio Barneveld (denk ik)
bacoruurlo.nl => Ruurlo
Heeft iemand hier ervaring met deze bedrijven of andere mensen die het ontlakken van metaal kunnen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Serge van Ruyssevelt
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Berend van der Molen
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
wel gezien dat er overal nog zand zit bij het ronddraaien, en in de cardanas tunnel komt men niet in alle hoeken dus nog nalopen en behandelen.
Nogmaals ronddraaien en met veel lucht schoon blazen ook in de profielen naar het dak toe.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stretch Armstrong
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 29
Serge van Ruyssevelt schreef : bij acid dipping moet alles zeer goed gereinigd worden als er plaatsen zijn waarbij ze slecht bij kunnen om te reinigen blijft het zuur verder door werken en vreet het metaal op , Ik had een vriend met een oude chevrolet pick up die gedipt is in Belgie aan de kanten van St Niklaas en deze is direct terplaatse in een grondlaag gespoten na een week of 2 kwamen de eerste pinholes en ze zijn blijven komen hij heeft een andere body moeten zoeken , Van Franse mensen hoorde ik ook slechte verhalen .dus ik zou het nooit doen . waar ik nu van praat is al wel lang geleden misschien dat de techniek verbeterd is ondertussen
Bedankt voor je inzicht.
Ter info:- Moderne afbijt en ook roest oplossingen zoals Rustyco zijn ook op basis van zuur
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stretch Armstrong
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 29
Berend van der Molen schreef : Mijn P1800s is gestraald bij straalbedrijfevers, het dak is minder gestraald om vervorming te voorkomen, er is direct weer een grondlaag gespoten,
wel gezien dat er overal nog zand zit bij het ronddraaien, en in de cardanas tunnel komt men niet in alle hoeken dus nog nalopen en behandelen.
Nogmaals ronddraaien en met veel lucht schoon blazen ook in de profielen naar het dak toe.
Ik ben niet van plan om de delen te laten stralen. Een chemische oplossing lijkt mij een veiliger oplossing. Ik heb te veel stukke delen van straal bedrijven gezien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.