Nieuwe wielranden inlassen

Lees meer
06-03-2018 20:56 #175641 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nieuwe wielranden inlassen
Die NOS voorste randen heb ik bij Frans Boerkamp gekocht. Die zijn niet echt meer algemeen leverbaar dus is een gelukje als je ze vindt als iemand ze nog heeft liggen. Volgens mij heb je het volgende nodig:
1. Reparatieplaat wielrand links voorste deel = Nummer 615014
2. Reparatieplaat wielrand rechts voorste deel = Nummer 615015
3. Reparatieplaat wielrand Ama 2D/4D links achterste deel = Nummer 615012 ofwel 653011
4. Reparatieplaat wielrand Ama 2D/4D rechts achterste deel = Nummer 615013 ofwel 653012
Nordicar heeft wel een verhelderend plaatje bron: Wielrand buiten


Dat die achterste delen ook 1 op 1 geschikt zijn voor de combi lijkt me incorrect.
Dat komt door het met de pijl aangegeven stukje.

De vorm van een combi is daar gewoon anders, maar het is vast passend te krijgen.
Nordicar benoemt datzelfde onderdeel met nummer 653011 ook niet als zijnde voor de combi.
Overigens lijken me dat als ik afga op de plaatjes Klokkerholm herproducties.
Ik heb het bovengenoemde lijstje van 1 t/m 4 destijs bij de club gekocht. Temeer ook omdat dat Volvo spul is.
Dus:
1 = www.volvokv.nl/producten/product/4026-ra...l/category_pathway-2
2 = www.volvokv.nl/producten/product/4027-ra...l/category_pathway-2
3 = www.volvokv.nl/producten/product/4024-ra...l/category_pathway-2
4 = www.volvokv.nl/producten/product/4025-ra...l/category_pathway-2
Maar ook de club vermeldt bij 3 en 4 model 220.
In mijn beleving is dat incorrect omdat er dan een aanpassing nodig is.
Bij een combi zit dat kuiltje / die bobbel boven het schelpje er dus niet.

Maar die 3 en 4 zijn wel prima als basis reparatieplaatwerk te gebruiken dus in de praktijk is dat wel wat je ook voor je combi koopt.
Spul specifiek voor de combi is er op dat gebied gewoon niet.

Chris Caenen schreef : Heb jij enig idee of dit ook de premium is of de goedkope herproductie? www.volvokv.nl/producten/product/9748-re...a/category_pathway-2

Dat is de standaard versie. Te zien aan het ontbreken van de "deuk" voor de naad daar waar de voorste en achterste deel van de wielrand bij elkaar komen. Maar die deuk is er natuurlijk prima zo in te maken. Volgens mij is die goedkopere ook prima als je slechts een deel van je binnenbak vervangt.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2018 23:40 #175642 door A Matthews (GAST)
Beantwoord door A Matthews (GAST) in topic Nieuwe wielranden inlassen
Last Post was badly cut so made no sense from me but Lars is right there is no Correct panel available, you need to Chop a cheap repair at the correct angle and weld the return into the the body and then tie into the structure. I used a piece of a scrap 2 door rear arch to fabricate the repair as per photo ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2018 08:59 #175645 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Nieuwe wielranden inlassen
@ Lars: Dank je wel. De wielranden is nu duidelijk.

Volgende week ga ik een midweekje op een vakantiepark zitten in Putten. Als ik de kans zie wil ik stiekem ontsnappen en naar Dries in Barneveld gaan. :)

Voor de wielbak binnen heeft hij twee varianten:

1) allesvooruwvolvo.nl/wielbak-binnenzijde-rechts.html
2) allesvooruwvolvo.nl/wielrand-binnenzijde-ra-compleet.html

Welke adviseer jij en waarom? Wat is het verschil?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2018 09:55 #175647 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Nieuwe wielranden inlassen
Ik ben met hetzelfde probleem bezig bij mijn combi. Ik heb bij de club de achterste wielkastranden buiten gekocht ( 615012 en 615013 ).
Deze delen zijn dezelfde als vroeger origineel geleverd voor de 4-deurs, ik ben in de shop geweest waar ook nog een identieke, originele ligt. Of de foto's van Dries en Nordicar overeenkomen met de delen die zij leveren weet ik niet, die van de club komen van VP. VP geeft op hun site aan dat de delen voor een combi moeten worden aangepast, ze zeggen niet hoe.
Op de foto's kun je het probleem zien : het verzet aan de onderzijde komt niet overeen met het schelpje er onder. Ik moet nog gaan puzzelen hoe ik dit oplos, wellicht kan ik het verzet er af slijpen zodat het wel aansluit. Bij mij kan dat omdat ik alleen een stuk van 25 cm moet vervangen.
De onderdelen in je laatste post zijn resp. de buitenkant van het binnenscherm en de binnenkant van het binnenscherm.
De buitenkant van het binnenscherm wordt ook door de club geleverd onder nummer 80653270 ( rechts )
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2018 10:02 #175648 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Nieuwe wielranden inlassen

Renny Verwer schreef : De onderdelen in je laatste post zijn resp. de buitenkant van het binnenscherm en de binnenkant van het binnenscherm.
De buitenkant van het binnenscherm wordt ook door de club geleverd onder nummer 80653270 ( rechts )


Klopt dit? Bieden onderdelen hebben hetzelfde nummer? Als een de buitenkant binnenscherm is en de andere de binnenkant binnenscherm hadden deze dan niet hetzelfde nummer moeten hebben?

Ik heb eerder het vermoeden dat het om dezelfde delen gaat maar andere fabrikant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2018 10:49 #175649 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nieuwe wielranden inlassen

Chris Caenen schreef : Voor de wielbak binnen heeft hij twee varianten:
1) allesvooruwvolvo.nl/wielbak-binnenzijde-rechts.html
2) allesvooruwvolvo.nl/wielrand-binnenzijde-ra-compleet.html
Welke adviseer jij en waarom? Wat is het verschil?

Dit is wat ik noem standaard versus premium.
Nummer 1 van Dries is dezelfde als die jij eerder aanhaalde bij de club
www.volvokv.nl/producten/product/9748-re...a/category_pathway-2
Nummer 2 van Dries is dezelfde als waar ik naar verwijs op mijn blog shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-parts/wiel...-binnen-ra-5556.html
Zelf heb ik dus die premium gekocht en gebruikt. Daar ben ik erg tevreden over. Pasvorm is goed.
Ik zou die dus adviseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.