roest carrosserie onder de motorkap

Lees meer
25-01-2018 12:28 #174724 door Rob Meier (GAST)
roest carrosserie onder de motorkap is gemaakt door Rob Meier (GAST)
heeft iemand ervaring/oplossing voor het volgende probeempje. Als je de motorkap omhoog zet, dan rechts en linker hoek achter (zie ook foto's, dus naast de accu, andere zijde is waar bijv de kabel voor het openen motorkap doorheen gaat), daar loopt het naar beneden, en dan omhoog naar de raamstijlen zal ik maar zeggen. Ik die hoeken blijft vocht staan, geen plassen, maar vocht hoopt zich bij mij een beetje op, roest, kun je behandelen, maar als er steeds weer vocht blijft staan kruipt dat er via een andere kant weer net onder. Ik heb nu aan de ene kant een gaatje, weet niet of ik dat nu beter wel of beter niet dichtplemuur, ik kan een lange draad doorsteken maar die zie ik er nergens uitkomen. Misschien komt dat weer omdat ik binnenschermen heb,
Iemand een suggestie?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Richard Huntjens (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-01-2018 13:20 - 25-01-2018 13:20 #174725 door Richard Huntjens (GAST)
Beantwoord door Richard Huntjens (GAST) in topic roest carrosserie onder de motorkap
Vervelende plek.. bij mijn amazon was dit hoekje ook al wat zwakker.. Helemaal opgeschuurd en blijkt dat de hele hoek dicht zat met het 'pur en kit' principe.. was goed gaan roesten daaronder waardoor langs de hele naad een nieuw hoekprofiel is gekomen. Het leek een klein gaatje.. totdat ik verder ging kijken en deze verrassing tegenkwam dus!

Nu netjes hersteld :) Met de nodige antiroest behandeling natuurlijk.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2018 14:02 #174726 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic roest carrosserie onder de motorkap
dank je Richard, ziet er mooi uit! ik hoop dat ik het nog zonder lassen red

ik vroeg mij eiegnlijk af of het schadeliojk is als je gewoon opzettelijk een gat laat (niet groot, maar net gaatje boren) eaardoor vocht weg kan lopen, maar waar komt het terecht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Richard Huntjens (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-01-2018 14:12 #174727 door Richard Huntjens (GAST)
Beantwoord door Richard Huntjens (GAST) in topic roest carrosserie onder de motorkap
Ligt eraan waar het gaatje zit.. het kan aan de binnenkant uitkomen (bij je voeten) of net in het spatbord gedeelte! even lampje doorheen schijnen om te kijken waar het uitkomt.

Daarnaast kan het volgens mij ook nog in de balk tussen voetruimte en motorruimte uitkomen.. even goed mee oppassen dus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2018 15:05 #174728 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic roest carrosserie onder de motorkap
met LED lamp erin schijnen, niets aan de andere kant te zien. Kan komen omdat als ik er een pakweg 80 cm lange flex kabel in steek, die dag beetje om de hoek (richting pedalen zal ik maar zeggen, niet naar voorkant auto) gaat, en die 80 cm gaan er helemaal in. Ik heb wel iets langers maar dat is dikker en harder en ik wil geen potentiele roestplekken veroorzaken waar ik niet kan zien waar ik zit. Het voelt wel aan alsof ik tussen de binnenschermen en de carosserie zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2018 16:52 #174730 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic roest carrosserie onder de motorkap
Een gat erin maken min 10 mm groot (kleiner geeft capillaire werking en voert water niet weg) is een goed idee, je hebt alleen twee problemen.
Er moet een zeefje voor worden geplaatst en er moet een afvoerende slang aan, die je ergens moet uit laten komen in de bodem, anders loopt het water in de paravan.
Een mogelijkheid - dit kun je ook met de afvoerende slang van een schuifdak doen- is hem oppikken bij de scharnieren en binnendoor geleiden naar net achter het dwarsbalkje.
Hiervoor moet je dan wel een gat van 12 mm maken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2018 21:16 #174760 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic roest carrosserie onder de motorkap
dank voor jullie reacties. Had de gelegenheid even te kijken in een Amazon combi die volledig gerestaureerd moet worden. Daar zag ik aan, en ik vermoedde dat al aan wat ik aan mijn sedan had gezien, dat het gat 'uitkomt' tussen de carrosserie en de alu binnenschermen, dus dat moet eigenlijk goed gaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.