- Berichten: 282
rubber motorkap
- Serge van Ruyssevelt
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-12-2017 16:18 #174172
door Serge van Ruyssevelt
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
rubber motorkap is gemaakt door Serge van Ruyssevelt
gisteren monteerde ik een rubber daar deze niet aanwezig was het betreft hier de achterste rubber de motorkap en het schutbord ik kan nerges vinden hoe ik deze moet monteren met de lip naar voor ( zoals nu gemonteerd ) of met de lip naar achter ?? het probleem i dat mijn motorkap nu een eindje openstaat nu kan ik wel de scharnieren gaan bij regelen maar misschien staat de rubber verkeerd en ligt het daar aan wie weet het
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Serge van Ruyssevelt
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 282
30-12-2017 17:44 #174204
door Serge van Ruyssevelt
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic rubber motorkap
is er nu echt niemand die het weet ???
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 338
30-12-2017 18:26 #174206
door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic rubber motorkap
Serge, ik heb even gekeken bij mijn combi. Daar zit de lip aan de achterkant, de dichte kant dus naar de motorkap gericht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Serge van Ruyssevelt
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 282
30-12-2017 18:39 #174207
door Serge van Ruyssevelt
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic rubber motorkap
bedankt Jacques dat is dus zoals ik hem gemonteerd heb leek mij ook het meest logisch
dan zullen we dus moeten zien om de scharnieren terug te regelen
dan zullen we dus moeten zien om de scharnieren terug te regelen
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 338
30-12-2017 18:40 #174208
door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic rubber motorkap
ik moet er wel bij zeggen dat de rubber helemaal platgedrukt zit (sinds 1963)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1419
01-01-2018 10:34 #174228
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic rubber motorkap
Hij hoort idd met de opening naar achteren te liggen, zo houdt hij water en vuil uit de motorruimte.
Hans
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1270
01-01-2018 18:19 #174231
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic rubber motorkap
Hoi Serge, wat staat jouw auto prachtig in de lak!
Maar daar vroeg je geen advies over, het gaat je om het rubber. Daar heb ik ook mee zitten stoeien (en het eigenlijk even opgegeven) het is om knettergek van te worden.
Als ik de ruimte goed bekijk dan snap ik best dat Jacques schrijft dat het rubber platgedrukt is, zoveel ruimte is er niet........
Ik heb wel iets kunnen verbeteren in het sluiten door toevoegen van ringen en de meest spelingvrije scharnieren te zoeken maar ben er nog niet erg tevreden over.
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=300
Ik hoop dat voor jou en mij de gouden tip nog voorbij gaat komen
hoor graag als het jou wél gaat lukken de kap op lijn / hoogte te krijgen , groet Jan
Maar daar vroeg je geen advies over, het gaat je om het rubber. Daar heb ik ook mee zitten stoeien (en het eigenlijk even opgegeven) het is om knettergek van te worden.
Als ik de ruimte goed bekijk dan snap ik best dat Jacques schrijft dat het rubber platgedrukt is, zoveel ruimte is er niet........
Ik heb wel iets kunnen verbeteren in het sluiten door toevoegen van ringen en de meest spelingvrije scharnieren te zoeken maar ben er nog niet erg tevreden over.
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=300
Ik hoop dat voor jou en mij de gouden tip nog voorbij gaat komen
hoor graag als het jou wél gaat lukken de kap op lijn / hoogte te krijgen , groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Serge van Ruyssevelt
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 282
01-01-2018 20:44 #174234
door Serge van Ruyssevelt
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic rubber motorkap
Jan Ik ga het een van de dagen proberen , er zat geen rubber tussen en dan sloot de kap mooi dus ik zou meer druk op de rubber moeten kunnen krijgen , daarom twijfelde ik eerst of hij niet verkeerd gemonteerd was . De wagen gaat toch even in de garage vanaf volgende week , daar ik heel het interieur naar de garnierder moet brengen.
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-01-2018 20:56 #174236
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic rubber motorkap
Ja, het rubber moet even 'zetten'. Denk dat ze toch niet helemaal gelijk zijn aan de originele, is me nooit opgevallen dat de motorkap in catalogi hoog staat
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3556
02-01-2018 06:18 #174241
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic rubber motorkap
Beste Serge, meestal zit er speling op de scharnierpunten die tegen de motorkap zitten zie foto.
Wat je kunt doen en dat heb ik gedaan de scharnieren uit elkaar halen, meestal zijn de pennen die in die scharnieren zitten versleten.
Je moet dan bijde gaten opboren tot 7.3mm een van de twee is al op die maat.
Nu wil dat de bouten en moeren waarmee je je cardanas vastzet op de Bak en de Cardan precies die maat hebben.
Het einde van de draad is percies de dikte die je nodig heb.
Op die manier hef je de speling op en zal de kap het rubber indrukken.
Nu drukt het rubber de kap omhoog i.v.m. de speling op het scharnier.
Kijk uit met de veren, haal een koord of touw door het midden van de veer en bind deze aan het scharnier vast, anders springen de veren misschien in je ge gezicht of erger je ogen.
succes
Johan Geers
Wat je kunt doen en dat heb ik gedaan de scharnieren uit elkaar halen, meestal zijn de pennen die in die scharnieren zitten versleten.
Je moet dan bijde gaten opboren tot 7.3mm een van de twee is al op die maat.
Nu wil dat de bouten en moeren waarmee je je cardanas vastzet op de Bak en de Cardan precies die maat hebben.
Het einde van de draad is percies de dikte die je nodig heb.
Op die manier hef je de speling op en zal de kap het rubber indrukken.
Nu drukt het rubber de kap omhoog i.v.m. de speling op het scharnier.
Kijk uit met de veren, haal een koord of touw door het midden van de veer en bind deze aan het scharnier vast, anders springen de veren misschien in je ge gezicht of erger je ogen.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





