Spuitwerk lichtgrijs Volvo 244

• Eelke de Wit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • 240 / 244
Meer
26-12-2017 09:54 #174100 door Eelke de Wit
Spuitwerk lichtgrijs Volvo 244 is gemaakt door Eelke de Wit
Mijn 244 heeft een kleurverschil door nieuw spuitwerk van een voorscherm, alleen het scherm lijkt opnieuw gespoten en het is dus geen spuitwerk doorlopend over een deel van de zijkant.
Wie kan mij een spuiter adviseren die echt een vakman is op dit gebied en die met goed spuitwerk ( op goede kleur ) dit verschil kan wegwerken.
Ik weet dat dit spuitwerk in de kleur grijs erg moeilijk is, dus ik zoek iemand die feitelijk aantoonbaar mij kan garanderen dat hij met zijn kennis en kunde goed en met een onzichtbaar verschil mijn Volvo kan bijwerken met spuitwerk.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
28-12-2017 22:21 #174151 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Spuitwerk lichtgrijs Volvo 244
Je zegt het zelf al, grijs is een lastige kleur, sterker nog, ik heb wel eens gehoord dat er wel 50 soorten grijs zijn.
Ik vraag mij af of er wel een spuiter is die jou die garantie kan en wil geven. Natuurlijk kan je de kleur bepalen met een apparaat maar dan nog......... Dan moet er een kleur gemengd worden en is tenslotte niet alleen de vraag of de kleur exact gelijk is maar glansgraad doet ook een hoop met kleurbeleving.

Anderzijds, nu is het wel erg in het oog springend, er zal heus een beter resultaat haalbaar zijn.
Ook snap ik dat je je goeie geld liever niet uitgeeft aan een teleurstelling.
Ik probeer mij er alleen een voorstelling van te maken hoe zo'n discussie dan verloopt als je de auto ophaalt en hij valt jou tegen, wat zal de spuiter tegenwerpen;

- hij moet eerst een keer helemaal gepoetst worden.
- als hij wat vuiler wordt zie je het echt niet
- ja maar in dit licht zie je alles
- ik vind het reuze meevallen etc. etc.

Veiligste is misschien hele zijkant overnieuw of zelfs hele auto.

Ben je al langs wat spuiters gereden?

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2017 22:42 #174152 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Spuitwerk lichtgrijs Volvo 244
Beste Eelke het is ook de leeftijd die een rol speelt in deze.
Is het nog de orginele kleur of is de orginele kleur verbleekt en is het overgespoten spatschrem de kleur die de auto zou moeten hebben.
Ik weet wel er zijn spuiters die de leeftijd van de lak kunnen meenemen in het bepalen van de kleur.
Maar dan is het nog altijd zo hoe is de lak onderhouden, hoeveel maal per jaar is de auto in de was gezet.
Ik zie de spuiter van mijn auto soms ook wel eens en die zegt je onderhoud hem goed de lak ziet er nog uit als nieuw, maar ja ik zet hem ook een keer of zes per jaar in de was.
Dat moet je hier ook doen hier de zon en de mindere kwaliteit lak en dan bedoel ik het snel dof worden van de lak.
Dus het zal een moeilijke zaak worden, zeker als de lak b.v. al twintig jaar oud is.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat kompleet overspuiten de enige optie is.

succes

Johan Geers

• Serge van Ruyssevelt
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-12-2017 18:16 #174205 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic Spuitwerk lichtgrijs Volvo 244
een goede zaak kan de kleur exact maken ( deze word door de computer samengesteld nadat men met een speciaal apparaatje de kleur heeft vastgesteld ) zoals het grijs nu is op de wagen zodat je geen kleurverschil ziet ze spuiten dan uit zoals ze zeggen dus gaan een beetje op de deuren en motorkap ook vernevelen
Denk wel dat de samenstelling om de exacte kleur te bekomen een andere samenstelling van kleurpigment nodig is dan de nagemaakte kleur die reeds ??? jaren oud is , en met verloop van tijd deze ook anders zal verbleken door de zon en je dan weer kleurverschil bekomt

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD