stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen

Lees meer
02-12-2017 11:39 #173592 door Wijnand Kralt
Hoi,
I.v.m. het breken van de bonnet van de motorkap van mijn volvo 142,1968 heb ik een vervangend setje (vergrendeling/veiligheidsvergrendeling) gekocht.
Echter ik krijg hem niet gesteld (d.m.v. schroevendraaier;aan het uiteinde zit een gleuf).
Moet dit wel op deze manier.
Tevens begreep ik van derde dat het schroefdraad soms met loctite is 'bewerkt' om vast te zetten en dat moest ik verhitten, maar ik krijg er geen beweging in.

Gr, Wijvo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2017 12:55 #173594 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
Heb je de contra moer wel losgedraaid ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2017 16:31 #173598 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
Bonnet is de motorkap zelf. Inderdaad , er zit een contramoer op en je kunt er tussen de windingen van de veer een steeksleutel op zetten en de moer wat losdraaien om de hoogte af te stellen. Niet vergeten weer aan te draaien als je de juiste afstelling hebt gevonden. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2017 18:56 #173666 door Wijnand Kralt
Beantwoord door Wijnand Kralt in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
Hoi Kees,

Dank voor je reaktie. Er zat i.t.t. de vorige geen contramoer op, maar de pen zit muurvast terwijl er geen roest is. Iemand opperde dat men ze wel eens vastzette met loctite en dat je dan moest verhitten om het los te krijgen(en dan kan er gelijk een contramoer op). Ik kreeg hem dus niet los en heb hem laten zoeken door de bouten van het plaatje niet al te vast te draaien. Nu sluit hij net, maar ideaal vind ik dit niet er hoort gewoon een contramoer op.

Gr, en nogmaals bedankt voor je reaktie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2017 19:00 #173667 door Wijnand Kralt
Beantwoord door Wijnand Kralt in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
Hoi Niek,

Ik zit voor het eerst op het forum en dacht dat je ieder afzonderlijk een reaktie moest geven, vandaar dat je naam er niet bij staat ,want dat wilde ik gaan doen maar ik zie nu dat de reakties steeds als laatste vermeld staat, dus je reageert op het geheel van reakties, dus bij deze jij ook bedankt voor je reageren.
Gr, Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2017 15:22 #173711 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
De motorkap moet gesteld worden, daar dient die contramoer voor.
De 142 heeft rubbertjes twee aan iedere kant, die je door meer en minder vast draaien ook kan stellen.
Zodat hij bij rijden op de snelweg echt mooi trilling/bewegingsvrij ligt.
Mocht je de moer niet loskrijgen, ik heb nog meerdere sluitmechanieken liggen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2017 20:51 #173816 door Wijnand Kralt
Beantwoord door Wijnand Kralt in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
Hoi Ed,

Bedankt voor je tijd/bericht. Ik denk dat de bout is vastgezet met loctite o.i.d. De twee rubbertjes daar bedoel je zeker de stootrubbertjes mee. De motorkap ligt ook wel stil, want op zich is de pen precies lang genoeg,
maar als je nog een setje heb liggen dan wil ik die graag van je overkopen.
Groeten Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2017 10:52 #173894 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
Hoi Wijnand, heb de meeste onderdelen al verhuisd naar Doesburg, dus moet even zoeken.
Heb je alleen het sluitingsmechanisme nodig of ook de 4 rubbertjes ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2017 11:28 #174063 door Wijnand Kralt
Beantwoord door Wijnand Kralt in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
Hoi Ed,

Bedankt voor je reaktie, ik had je gisteren al proberen te bereiken maar m'n wifi deed vreemd.
Het gaat mij om het plaatje waaraan de pen en de noodvergrendelaar aan vast zit. Je zet dat plaatje met 2 schroeven aan de motorkap. En het veertje wat aan de kabel vastzit waarmee je ontgrendelt als je onder het stuur aan het t-stukje trekt.
Het veertje zorgt dat het schuifje in de inkeping van de pen blijft tijdens het rijden.
Wat de 4 rubbertjes zijn begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat ze aan de motorkap zitten om te voorkomen dat ijzer op ijzer valt? Als je ze bij de hand hebt eventueel ook wel, maar je hoeft er niet speciaal voor te zoeken.
Alvast bedankt, rest mij nog je goede kerstdagen toe te wensen.
Wijnand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2017 10:40 #174083 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic stellen van de bonnet om motorkap te vergrendelen
De rubbers zitten in het gootje bovenaan bevestigd aan de eerste bout van scherm, beneden aan in een opening van de motorkap, door ze te verdraaien kun je de motorkap helemaal trillingvrij monteren.
Ik snap helemaal wat je nodig hebt, deel van sluitmechaniek wat aan de motorkap zit, ga straks ff kijken of ik het kan vinden.
Waar woon je ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.