Volvo 244 carrosserie reparatie

• Faake Lammers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-07-2017 20:09 - 31-07-2017 21:41 #170872 door Faake Lammers
Volvo 244 carrosserie reparatie is gemaakt door Faake Lammers
Hallo allemaal, ik heb net een Volvo 244 uit 1981 gekocht.
Nu heb ik gezien dat er aan de achterwielkassen en onder de reserveband gaten zitten.
Helaas kan ik niet lassen en weet ik niet welke onderdelen ik nodig heb om het plaatwerk te vervangen.
Ik heb er wel naar gekeken op volvoklassiekerwebshop, maar ik kom er niet uit.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen, of die een adresje weet voor reparatie in omgeving Beverwijk?

Bvd
Vr Gr
Faake Lammers
Laatst bewerkt 31-07-2017 21:41 door Faake Lammers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-08-2017 01:11 #170883 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Volvo 244 carrosserie reparatie
Balen dat je dit pas na het kopen zag, in Uitgeest zit volvo van west. Doet ook plaatwerk. Een restauratie zou ik niet uitbesteden aan hun maar dit kunnen zij heel goed aan. Ik kom er 1 keer per jaar voor de apk van mijn 945. Ik heb zelf ook een 2 serie een 245 california import uit 1982. Ook met wat werk maar gelukkig weinig tot geen laswerk. Maar schrik niet wat een uurloon is. Niet dat ze duur zijn want dit betaal je ook bij een ander maar soms loont het niet de moeite oftewel het is de auto niet waard. Tenzij je een lasser hebt die voor de hobby last aan auto's dan drukt dit de prijs ook weer. Hou er ook rekening mee dat je ook de auto deels weer moet spuiten. Wat ik heb gedaan is een workshop lassen bij de rustbuster. Echt een aanrader. Ik had in mijn schooltijd al gelast met elektroden en ook wel is met een draadje en dan heb je al een voorsprong maar echt waar je leert er een hoop. Wij betaalden voor de hele dag incl lunch en een hapje en drankje 130 euro. Gelijk een machine aangeschaft en die hadden we na en paar dagen lassen er praktisch al weer uit

• Faake Lammers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-08-2017 19:16 #170903 door Faake Lammers
Beantwoord door Faake Lammers in topic Volvo 244 carrosserie reparatie
Hoi, nou ik ben naar Uitgeest geweest en hij is op de brug geweest.
Gelukkig is ie voor de rest hard, behalve de wielkassen en de reservewielbakken, volgens hun komt ie prima door de APK en is het 2 dagen werk voor het lassen. Ik heb de Volvo gekocht om hem te gaan koesteren en wil er heel lang mee rijden. Ook is de koppeling , waterpomp, radiator, voorwiellagers enz vervangen in nov 2016 en is de motor gortdroog, dus wat dat betrefd gaat ie nog wel ff mee. Ik denk dat ik het aan hun uitbesteed, want ze weten wat ze doen. Echt bedankt voor t adresje en je advies, top!

Groetjes

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-08-2017 21:54 #170912 door René Minnebo (GAST)
Nou mooi joh, had je Pepe gesproken of Klaas. Pepe is de eigenaar, er druk kereltje maar super enthousiast en een hart voor oude Volvo's maar de yountimer is ook meer dan welkom.

• Faake Lammers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-08-2017 16:27 #171176 door Faake Lammers
Beantwoord door Faake Lammers in topic Volvo 244 carrosserie reparatie
Met Klaas gesproken, maar laswerk loop behoorlijk in de papieren helaas.
Ga op zoek naar een ander adresje en anders zelf proberen....

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2017 08:35 #171184 door René Minnebo (GAST)
Daar was ik al bang voor. Dan wordt het idd of zelf doen of meerder offertes aanvragen bij bedrijven. Echter dat laatste zal en blijft een punt qua kosten. Het is nou eenmaal een tijdrovende klus. Maar hier op het forum heb je ook Ed van der Zee. Zit niet in de buurt maar volgens mij kun je daar nl ook zelf aan de slag met je volvo. Maar zelf doen loont de moeite en drukt ontzettende de kosten maar het vergt wel wat ervaring en een ruimte is ook een pre.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2017 09:19 #171185 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo 244 carrosserie reparatie
Als je het zelf wilt aanpakken en nog niet veel ervaring hebt, dan is de restauratiecursus van Jacco wellicht wat voor je. www.oldtimerrestauratie-vanwel.nl/index.php/restauratiecursus
Die heb ik ook gedaan, een aanrader!
Je werkt een week lang aan je eigen auto als leerobject.

Mocht je het willen uitbesteden kan ik je Peter Overmars aanraden www.oso-restauratie.nl
Met hem heb ik ook aan mijn auto gewerkt. Een vakman, efficiente aanpak en mild uurtarief.

Nadeel van beide: niet bepaald in de buurt van Beverwijk.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD