Raam mechanisme 144 vervangen
- roland klinkenberg
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-06-2017 11:10 #169806
door roland klinkenberg
Raam mechanisme 144 vervangen is gemaakt door roland klinkenberg
Wil het raam mechanisme in het rechter voorportier van mijn 144 vervangen.
Heeft iemand hier dit al eens gedaan ? (ongetwijfeld
) ....Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Kan ik het bestaande voorraam behouden of moet er bij het vervangen van het mechanisme sowieso een nieuw raam in?
Zag namelijk bij inspectie aan de binnenkant dat het gedeelte waar het raam in de houder zit erg geroest was, moet het waarschijnlijk los slijpen ofzo.
Heeft iemand hier dit al eens gedaan ? (ongetwijfeld

Kan ik het bestaande voorraam behouden of moet er bij het vervangen van het mechanisme sowieso een nieuw raam in?
Zag namelijk bij inspectie aan de binnenkant dat het gedeelte waar het raam in de houder zit erg geroest was, moet het waarschijnlijk los slijpen ofzo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-06-2017 13:32 #169808
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Raam mechanisme 144 vervangen
Hallo Roland
Het is vrij eenvoudig ,eerst de binnen bekleding verwijderen, dan onderaan het raam zit een strip met 2 geleiders waar pennen doorsteken .
aan de achterkant hiervan zit een klemmetje die de pen borgt, deze bij beide pennen verwijderen en kan het raam eruit. Blijft alleen het schaarmechaniek in de deur over ,Dit zit met een paar boutjes in de deur vast en wijst vanzelf.
Gr Jan.
Het is vrij eenvoudig ,eerst de binnen bekleding verwijderen, dan onderaan het raam zit een strip met 2 geleiders waar pennen doorsteken .
aan de achterkant hiervan zit een klemmetje die de pen borgt, deze bij beide pennen verwijderen en kan het raam eruit. Blijft alleen het schaarmechaniek in de deur over ,Dit zit met een paar boutjes in de deur vast en wijst vanzelf.
Gr Jan.
- Albert de Leest
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-06-2017 18:54 #169813
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Raam mechanisme 144 vervangen
- M. te Dorsthorst
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-06-2017 11:39 #169821
door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic Raam mechanisme 144 vervangen
Mijn gootje is ook helemaal weggeroest, weet iemand toevallig nog hoe breed dat gootje ongeveer moet zijn?
- roland klinkenberg
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-06-2017 11:58 #169823
door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Raam mechanisme 144 vervangen
Bedankt voor de reacties!
Ga proberen het gootje van een aluminium profiel te maken...hoop dat het sterk genoeg is. In ieder geval geen roest taferelen meer...
Ga proberen het gootje van een aluminium profiel te maken...hoop dat het sterk genoeg is. In ieder geval geen roest taferelen meer...
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-06-2017 18:37 #169826
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Raam mechanisme 144 vervangen
je kunt die raamhouders zo nieuw bestellen bij de webshop. Ik heb er ook pas eentje vervangen. De ruit zit erin geklemd middels een rubber.
Het rubber verkopen ze ook alleen die is te dun. Maar als je het in zes stukken knipt en dubbel zo dik maakt (op drie plaatsen: links midden en rechts) kan je de ruit er goed in klemmen. Het einige lastige is de ruit uit de oude verroeste houder te krijgen. Mij is het gelukt door met een dunne lat van boven af op de rand te tikken (met rubber hamer) terwijl ik met de hand de half geopende ruit vasthield.
Het rubber verkopen ze ook alleen die is te dun. Maar als je het in zes stukken knipt en dubbel zo dik maakt (op drie plaatsen: links midden en rechts) kan je de ruit er goed in klemmen. Het einige lastige is de ruit uit de oude verroeste houder te krijgen. Mij is het gelukt door met een dunne lat van boven af op de rand te tikken (met rubber hamer) terwijl ik met de hand de half geopende ruit vasthield.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-06-2017 01:18 #169835
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Raam mechanisme 144 vervangen
oude binnenband gebruiken als je die toevallig hebt.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers