Amazon Combi voor gewichtsmeting gezocht
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-05-2017 23:20 #169358
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Amazon Combi voor gewichtsmeting gezocht is gemaakt door Lars Rengersen
Ik ben op zoek naar een combi zonder motor en bak, maar verder helemaal compleet die ik mag wegen.
Of iemand die op het punt staat een combi te demonteren voor sloop of restauratie of anders een motorwissel.
Ik zou namelijk graag een nieuwe gewichtsmeting willen doen, of het liefst twee, één voor en een na demontage van in elk geval de motor en de bak.
Ik heb dit ooit al eens gedaan bij mijn combi, maar dat is niet heel nauwkeurig geweest. De auto lag toen al een beetje uit elkaar. Aanleiding is dat ik een typeplaatje vond met daarop de informatie dat de maximale asdruk van een combi voor 650 kg is en achter 1060 kg. Ik had dat anders ingeschat (meer voorin).
Dat roept de vraag op of ik niet beter 6 batterij modules voorin en 2 achterin kan doen (in plaats van mijn huidige plan van 3 voor en 5 achter).
Voordeel van de 6/2 optie is ook dat het zwaartepunt lager komt te liggen, maar ik wil ook niet te weinig gewicht voorin.
Of iemand die op het punt staat een combi te demonteren voor sloop of restauratie of anders een motorwissel.
Ik zou namelijk graag een nieuwe gewichtsmeting willen doen, of het liefst twee, één voor en een na demontage van in elk geval de motor en de bak.
Ik heb dit ooit al eens gedaan bij mijn combi, maar dat is niet heel nauwkeurig geweest. De auto lag toen al een beetje uit elkaar. Aanleiding is dat ik een typeplaatje vond met daarop de informatie dat de maximale asdruk van een combi voor 650 kg is en achter 1060 kg. Ik had dat anders ingeschat (meer voorin).
Dat roept de vraag op of ik niet beter 6 batterij modules voorin en 2 achterin kan doen (in plaats van mijn huidige plan van 3 voor en 5 achter).
Voordeel van de 6/2 optie is ook dat het zwaartepunt lager komt te liggen, maar ik wil ook niet te weinig gewicht voorin.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
31-05-2017 23:23 #169387
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon Combi voor gewichtsmeting gezocht
Lars, mijn combi staat compleet maar zonder motor. De bak lijkt me geen probleem.
gr. Cor.
gr. Cor.
31-05-2017 23:45 #169388
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon Combi voor gewichtsmeting gezocht
Hoi Cor, klinkt perfect, ik ga je even mailen om af te stemmen wanneer ik langs kan komen met mijn meet spullen.