open dak hollandia

• Frans Driesens (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2017 23:22 #168148 door Frans Driesens (GAST)
open dak hollandia is gemaakt door Frans Driesens (GAST)
Ik ben gast en rij een Rover P4-100 uit 1961.
Deze bezit een Hollandia schuifdak dak is vastgeslagen. Niet meer te schuiven en met een kleine open spleet voor.
Via internet vond ik een beschrijving van Hans Wennink van 14 juni 2015, dat de werking beschrijft. Bij de restauratie heb ik het dak zelf gemonteerd en ik herken alles op de foto's.
Nu klemt het aan alle kanten, dus krijg het niet meer los.
Heeft iemand een tip??

Bedankt, Frans
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Albert de Leest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-04-2017 10:09 #168153 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic open dak hollandia
Dag,
U zou ook om informatie kunnen vragen bij Webasto Hollandia in Roosendaal.
Zij bouwen deze daken in. Tel. 0165 332133 .
Vr.Gr.

• Frans Driesens (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2017 13:12 #168193 door Frans Driesens (GAST)
Beantwoord door Frans Driesens (GAST) in topic open dak hollandia
Beste Volvolieten!

het vastgelopen Hollandia dak heb ik kunnen verhelpen.

Door het met een blokje hout en rubber hamer naar achteren te slaan, liep het (achter) steeds meer vast boven aan. Toen heb ik het maar weer naar voren geslagen... en kwam het los. RARA maar het werkt weer. Het slaat nog wel dicht bij HARD remmen, dus er is iets niog niet helemaal in orde...
In elk geval dank voor het meedenken!

Frans Driesens (Rover P4-100 1961)
Bijlagen:

• Frans Driesens (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2017 13:54 #168196 door Frans Driesens (GAST)
Beantwoord door Frans Driesens (GAST) in topic open dak hollandia
Nog even: de man op de foto ben ik niet zelf, maar iemand uit Bodegraven, waar ik deze foto nam tijdens de "maidentour" na restauratie. Ze is genomen bij de fabriek van ANDRELON aldaar. De oprichter Andre de Jong (kapper) was daarvan de oprichter en kocht mijn rovertje in 1961. Hij reed er elke dag mee vanuit Alphen aan de Rijn naar toe.
Na tien jaar ongeveer deed hij haar over aan een hem bekend 'meisje' welke er nog wat met haar honden mee rondscheurde over het dijkenlandschap rond Wijk bij Duurstede...
Daarna werd de 'afgereden' limousine verkocht aan een vliegenier, die haar liet lassen en overspuiten door een monteur in Zwammerdam. Rond de tijd dat dit klaar was, vertrok onze vliegbaas met een leuke stuwardesse naar Australië, zonder te betalen!!
De hele mik, zonder afmontage van binnenwerk en met motorkap en open dak open belandde midden jaren 70 in een tochtige schuur van garage Van der Hee aldaar. en bleef daar ruim 30 jaar staan!!
De garagist wilde zijn huurpremie wel eens vangen en plaatste het hele zooitje op Marktplaats... Omdat ik zelf al vanaf 1971 een P4-100 berijd (dagelijks, nu met 930.000 km op de teller) leek het mij leuk deze uitdaging nog eens aan te gaan. Mijn 'zwarte' P4, uit twee roestbakken destijds opgebouwd, kreeg nu wel heel veel ouderdomskwaaltjes, net zoals de eigenaar zelf (77).
Het was 3 jaar werk, vooral aan de bekleding natuurlijk. Verschimmeld of versleten. Maar van Rover kun je in Engeland nog alles krijgen! De motor en bak enz. bleken echter 100%. Kennelijk hebben André en dat meisje geen kilometers gemaakt! Ik schat in totaal 56.000 (km stand) of 156.000 Dat is voor dit merk een peuleschil.
Dat wordt dan maar weer een volgende 900.000!
Overigens. Ik ben nogal een techneut natuurlijk. Kijk ook eens op mijn website radiomuseum.driesens.nl . Misschien iets voor een lokale Volvo-tour?
Misschien tot ziens?
Houdoe, Frans
Bijlagen:

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2017 15:12 - 14-04-2017 15:14 #168200 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic open dak hollandia
Erg leuk om weer eens een "Auntie" te zien Frans! En de wereld is klein, ik heb André de Jong gekend als jongen, hij voer met zijn vrouw tochten mee met de KNMC waar wij ook vaak meededen met het schip van mijn vader...André had niet zo'n joekel van een jacht als de meesten, maar het jachtje was wel topkwaliteit...doe maar gewoon vond hij. Dat gold dus ook voor zijn auto, niet te opvallend, maar topkwaliteit, want dat waren de Rovers uit die tijd zeker! Veel plezier gewenst met je mooie auto!
(Volgens mij stopte de Jong de centen die verdiend waren maar die hij niet nodig had zelfs gewoon weer in het bedrijf...)

ps KNMC: Koninklijke Nederlandse Motorboot Club

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 14-04-2017 15:14 door Tom Steverink.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD