Lassen
- Marc Timmers
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-03-2017 20:22 #167253
door Marc Timmers
Lassen is gemaakt door Marc Timmers
Ik doe een lascursus en wil aansluitend wat laswerk aan mijn Volvo doen. Ik wil daarvoor een mig/mag apparaat aanschaffen. Hij moet geschikt zijn voor plaatwerk, balken en wat huis tuin en keukenwerk. Zal daarna niet wekelijks gebruikt worden tenzij een een nieuwe hobby is geboren. Heeft iemand een tip voor een goed apparaat, wel degelijk, bij voorkeur niet Chinees? Welke specificaties zijn aan te raden?
Dank,
Marc
Dank,
Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-03-2017 23:15 #167260
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Lassen
Hoi Marc, vul maar eens "lasapparaat" in bij de zoekfunctie rechtsboven in dit scherm..er is al veel over geschreven.
Succes ermee, het is een prachtige hobby dat lassen!
Succes ermee, het is een prachtige hobby dat lassen!
- Rens Winnubst
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
09-03-2017 23:22 #167261
door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Lassen
Hoi Marc,
Wat voor cursus is het en waar volg je dat. Ik heb zelf ook aan het rondkijken voor een lascursus. Over de aanschaf van een lasapparaat, kan de cursusleider geen tip of suggestie geven?
Wat voor cursus is het en waar volg je dat. Ik heb zelf ook aan het rondkijken voor een lascursus. Over de aanschaf van een lasapparaat, kan de cursusleider geen tip of suggestie geven?
- Gert van Beek (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-03-2017 23:42 #167262
door Gert van Beek (GAST)
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Beantwoord door Gert van Beek (GAST) in topic Lassen
Cebora werk ik al vele jaren mee en dat is een perfect apparaat.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
10-03-2017 08:10 #167265
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Lassen
Ik heb ooit een lascursusje gedaan bij Rustbusters en daar ook m'n Cebora gekocht. Prima apparaat inderdaad.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Marc Timmers
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-03-2017 08:17 #167267
door Marc Timmers
Beantwoord door Marc Timmers in topic Lassen
Wat koste die ongeveer en welke specificaties heeft die?
10-03-2017 09:07 #167268
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Lassen
Wellicht leuk om even te lezen, mijn topic van een paar jaar terug "
Welk lasapparaat?
"
Ik heb uiteindelijk een Cebora Mono Star gekocht, zie mijn blogpost Cebora Mono Star 1620 M lasapparaat gekocht bij Rustbuster voor mijn overwegingen en andere opties.
Nu na een paar jaar lassen en nadat ik hem goed heb leren instellen bij een restauratiecursus ) kan ik wel zeggen: heerlijk apparaat.
Ik heb uiteindelijk een Cebora Mono Star gekocht, zie mijn blogpost Cebora Mono Star 1620 M lasapparaat gekocht bij Rustbuster voor mijn overwegingen en andere opties.
Nu na een paar jaar lassen en nadat ik hem goed heb leren instellen bij een restauratiecursus ) kan ik wel zeggen: heerlijk apparaat.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-03-2017 12:51 #167273
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Lassen
Ik heb geen cebora maar een chinees ding, last prima ook dik materiaal. Ik heb samen met mijn pa bij de rustbuster een 1 daagde workshop gedaan, de dag bestond uit materiaal kennis, hoe werkt een las apparaat en het instellen en welk soort lassen heb je allemaal, uiteraard ook lassen maar ook plaatwerken dus het zetten van een buiten en een binnen dorpel en dan lassen. Zowel proplassen als wel een lange las leggen. Lunch was ook goed gerelgeld zo ook de locatie en de faciliteiten in het pand. Iedereen kon lassen je hoefde niet te wachten op je beurt.
Kosten van die dag waren exclusief de rit er naar toe 130 euro per persoon.
Ik vond het een zeer geslaagde dag, veel geleerd maar vaak doen leer je nog veel van.
Kosten van die dag waren exclusief de rit er naar toe 130 euro per persoon.
Ik vond het een zeer geslaagde dag, veel geleerd maar vaak doen leer je nog veel van.