klem sierlijst

• Piet Rhebergen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2017 19:45 #165940 door Piet Rhebergen
klem sierlijst is gemaakt door Piet Rhebergen
Ik ben met een Volvo amazon uit 1970 bezig. Nu moet ik de sierlijsten boven aan de deur (de smalle) bevestigen met kunsstof klemmen.
Nieuwe gekocht maar heb geen idee hoe ik ze moet bevestigen. ???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2017 15:47 #165981 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic klem sierlijst
Piet, ik heb de meeste sierlijsten inmiddels wel eens in mijn handen gehad, maar kun je een fotootje plaatsen? Liefst van de strip en de klem? Of heb je het onderdelenboek al eens digitaal doorgekeken, kun je daar wijs uit worden?
Groeten,
Hans

• Rens Winnubst
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
07-01-2017 19:02 #165983 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic klem sierlijst
Ik dacht dat een amazon uit 1970 geen sierlijsten boven/bij de deuren heeft? Je kan ze natuurlijk achteraf wel monteren.

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-01-2017 17:14 #165999 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic klem sierlijst
Het is een tijdje geleden dat ik ze geplaatst heb. Maar je kunt eerst de kunststof klemmen in de lijst doen. De klemmen op de juiste afstand van de gaten. En dan er in drukken. Of je plaatst eerst de klemmen in de gaten en drukt er dan de lijst op. Staat me bij dar je nogal wat kracht moest uitoefenen. Succes!

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-01-2017 19:26 #166002 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic klem sierlijst
Het gaat als ik het goed begrijp om de dunne sierlijksten op de deuren vlak boven de deurklink van een amazon uit 1970.Dat is dus een b20 amazon.Een b18 amazon heeft daar plattere sierlijstjes met stalen klemmen ,die met popnagels worden bevestigd. Jouw b20 heeft bollere lijstjes en die worden bevestigd met witte kunststof klemmetjes.De kunststof klemmetjes kun je maar een maal gebruiken. Er zit een stiftje in en dat moet in het gaatje worden getikt met een hamer.Dan klemt het klemmetje op de deur.Dit dient zeer voorzichtig te gebeuren.Het is verstandig er eerst een beetje vet of smeermiddel aan te doen.Als alle klemmetjes op hun plek zitten,moet de lijst eerst aan de boven of onderkant er op worden gedrukt.Daarna moet je er met de hand op slaan,waardoor de lijst goed op klemmetjes komt.Let op dat de linker lijst afwijkt van de rechter.!Je moet stevig slaan met de hand ,maar wel op de rand anders krijg je een deuk in de lijst.De gaten moeten wel precies de goede maat hebben.Maak voor je begint de lijstjes aan de binnenkant goed schoon,opdat er geen rommel op de plek zit waar de klemmetjes komen.Succes

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-01-2017 19:31 #166003 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic klem sierlijst
AANVULLING : Het gaat het beste als de deurklink er niet op zit.

• Piet Rhebergen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 12:30 #166010 door Piet Rhebergen
Beantwoord door Piet Rhebergen in topic klem sierlijst
Ik heb de suggestie van Niek in de praktijk gebracht. Ik vind het wel een riskante operatie vooral om met een (rubberen) hamer het pinnetje er in te slaan. De auto is opnieuw gespoten en het zou jammer zijn om er meteen een beschadiging aan te krijgen. De sierstrip zit er ook op. Nu de andere kant nog. Bedankt voor jullie suggesties.
Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD